سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۰۹:۰۲ ق.ظ

وبسایت تخصصی سواد رسانه

فــــراپــــرده

برای دعوت اساتید با این شماره تماس بگیرید :
09194403050

فراپیشنهاد

  • نقد و بررسی کامل فیلم تایگر زنده است «Tiger zinda hai 2017»

    نقد و بررسی کامل فیلم تایگر زنده است «Tiger zinda hai 2017»

    وقتی سلمان خان سردار سلیمانی هند می شود!


    درآمدی بر سینمای هند همراه با نقداستراتژیک فیلم «تایگر زنده است»


    سلمان خان این بار در دل داعش...


    با تحلیل اختصاصی فراپرده از: 

    پرفروشترین فرنچایز تاریخ بالیوود

    جدیدترین و پرفروش ترین فیلم سلمان خان

    سیاسی ترین فیلم بالیوود در سال های اخیر

    برنده جایزه بهترین جلوه های ویژه در جشنواره 2018 Filmfare

    همراه ما باشید ...

فرابازدید

نويسندگان

همراهان ما

نقد وبررسی انیمیشن پاندای کونگ فو کار 2

 سواد انیمیشن نقد انیمیشن

نقد وبررسی انیمیشن پاندای کونگ فو کار 2


فروکاست نبی در کالبدی حیوانی/ یهود این بار در انیمیشن پاندای کونگ فو کار ناجی دنیا میگردد


تحلیل استراتژیک انیمیشن پاندای کونگ فو کار2


تطبیق داستان حضرت موسی«ع» با انیمیشن پاندای کونگ فو کار


درادامه مطلب با فراپرده همراه باشید:


پوستر پاندای کونگ فو کار

شناسنامه انیمیشن:

نام انیمیشن: پاندای کونگ فوکار ۲

کارگردان: جنیفر یونلسون

تهیه کنندگان: ملیسا کاب و گیلرمو دل تورو

نویسندگان: جاناتان ایبل و گلن برگر و چارلی کافمن

کشور سازنده: آمریکا

شرکت سازنده: شرکت یهودی دریم ورکس

سال انتشار:۲۰۱۱

بودجه ساخت:۱۵۰ میلیون دلار

لازم به ذکر است خوب است به هزینه ساخت انیمیشن ها توجه شود چرا که غالبا کمپانی های ساخت فیلم و انیمیشن برای ساخت محصولات استراتژیک و نقد برانگیز هزینه بالایی را می پردازند.

در این انیمیشن هم علاوه بر پرداخت هزینه بالا برای ساخت، نام تعداد زیادی از افراد متخصص را در تیتراژ پایانی می توان دید؛ نیز نام دو کمپانی اینتل و اچ پی که هر دو از شرکت های اسرائیلی هستند به عنوان اسپانسر در پایان تیتراژ پاندای کونگ فو کار ۲ دید.

خلاصه داستان:

پاندای کنگ فو کار(۲) انیمیشن سریالی است که در ادامه پاندای کنگ فو کار(۱) ساخته شده است. در قسمت اول این داستان بعد از ماجراهایی یک پاندای ساده لوح (پو)، تحت تربیت استادش (شیفو)، تبدیل به بهترین کنگ فو کار چین می شود. در قسمت دوم این انیمیشن، شاهد آن هستیم که ماموریت نجات چین از طرف استاد شیفو به پو سپرده می شود.

پاندای کنگ فو کار(۲) این گونه آغاز می شود:

 طاووسی به اسم شِن از باروتی که همه اهالی شهر برای ایجاد شادی بهره می بردند برای تخریب استفاده می کند. پدر و مادر وی، او را از این کار منع می کنند امّا حریفش نمی شوند. آن دو نزد پیش گو می روند که عاقبت پسرشان را بگوید؛ بزِ پیش گو می گوید که پسرشان در آینده به دست جنگ جوی دایره ی سیاه و سفید سرنگون می شود. شن این کلام را از پشت پرده می شنود و فرار می کند تا تاج و تخت چین را به دست بیاورد و آن را به هر قیمتی حفظ کند.

او در مسیر به روستای محل سکونت پانداها می رسد؛ متوجه رنگ سیاه و سفید آن ها می شود و به سپاهیانش دستور قتل عام آن ها را می دهد. در میان این روستاییان پو و پدر و مادرش هم زندگی می کردند که طی تعقیب و گریزهایی مادر پو مجبور می شود بخاطر نجات جان فرزندش او را در سبدی قرار دهد. در طی این حمله روستای پانداها خراب شد، عده ای از آن ها کشته و تعدای هم متواری شدند.

ماجرای داستان در سال های بعد پیگیری می شود، زمانی که پو نزد یک غاز به عنوان پدرش زندگی می کند. دوره ای که شن به تازگی با شکست حاکم چین، فرمانروای جدید این سرزمین شده است.

خط تعلیق اصلی انیمیشن، یعنی مبارزه ی شن و پو و شکست شن توسط پو از این جا آغاز می شود. استاد شیفو برای آماده کردن پاندای کنگ فو کار جهت جنگ با شن بار ها و بار ها او را به داشتن «آرامش درون» تشویق می کند و راه رسیدن به این آرامش را به صورت عملی به او یاد می دهد.

جنگ آغاز می شود. این نبرد کم کم از داخل قصر شن به روی کشتی ها و در درون آب کشیده می شود. در نهایت پو با آموزش آرامش درونی که از استاد شیفو گرفته بود توانست بر سلاح شن غلبه کند و در جنگ پیروز شود.


چن در پاندای کونگ فو کار


محورهای اصلی انیمیشن:

قوم یهود دارای قدمتی طولانی است که از ابتدا برای حفظ بقاء خود دست به اقدامات قابل توجهی زده است. این قوم پس از سلیمان، در عصر بخت النصر(نبوکد) توسط وی اسیر و زندانی می شود. کوروش کبیر پادشاه هخامنشی پس از به سلطتنت رسیدن آن ها را آزاد کرده و به آن ها این اجازه را می دهد که هر کجا خواستند بروند. طرح ریزی استراتژیک یهود از این جا آغاز می شود.

 در این جا برای درک بهتر روش یهود در طرح ریزی استراتژیک، از روی کرد آیت مدار کمک می گیریم: «آیت زنبور انگلی»

زنبورانگلی

زنبور انگلی حشره ای است که برای حفظ تخم های خود از ظرفیت حیوان دیگری استفاده می کند زیرا خودش نمی تواند آن ها را بپروراند. این حشره تخم های خود را داخل بدن کرم ابریشم قرار می دهد تا برای رشد و نمو از بدن او به عنوان میزبان استفاده کنند. پس از این اتفاق، کرم ابریشم احساس گرسنگی مفرط و دائمی پیدا می کند و برای اینکه نیاز غذایی تخم های مهمان را برطرف کند بی وقفه غذا می خورد. علاوه بر این کرم ابریشم دیگر قادر به تولید مثل نبوده و بعد از تولد زنبورهای انگلی، می میرد.

کرم ابریشم

اقدامات یهود نیز برای بقا مانند این استرات‍ژی زنبور انگلی است. این قوم از قرن ها پیش به مثابه زنبور انگلی برای حفظ بقاء خود، از ظرفیت امپراتوری ها و کشورهای شاخص آن دوره استفاده کرده است. به این صورت که در هر زمان مقتدر ترین امپراتوری که وجود دارد پیدا می کند، به آن می چسبد، شیره وجود آن امپراتوری را می مکد؛ پس از آن که از سوددهی افتاد آن را رها کرده به سراغ امپراتوری دیگر می رود.

شاهد مثال این موضوع نزدیک شدن یهود به امپراتوری هخامنشی در زمان خشایار شاه است (آنچه در فیلم یک شب با شاه یا فیلم استر و … دیده می شود). نیز نفوذ یهود در دستگاه کنستانتینوس را می توان مثال زد؛ جایی که وی می خواست دین مسیحیت را دین رسمی امپراتوری روم قرار دهد، یهودیان نیز به وی فشار آوردند تا علاوه بر مسیحیت دین وکتاب یهود را نیز در دستگاه خود مبنا قرار دهد. هم چنین سالها پیش وقتی ایتالیا با خانواده مدیچی و خانواده روچیلد داشت قدرت می گرفت این یهود بود که این قدرت گیری را به نفع خود مصادره کرد. یا نزدیک شدن یهود به ملکه ویکتوریا در عصر طلایی انگلستان و نیز پس از آن به اتریش در عصر هابزبورگ نفوذ کرد.اما در مثال دیگری می توان دوران پس از جنگ جهانی اول و دوم را مورد بررسی قرار داد که تعداد قابل توجهی روان شناس، زبان شناس، فیلسوف و …از کشور های آلمان، اتریش و سایر کشور های اروپایی به ۀمریکا مهاجرت کردند (افرادی مانند انیشتین، فروید، کسینجر و…) و تمام هم و غم خود را برای آباد کردن و سروری به آن سرزمین به کار بستند.

نکته ای که در دوران کنونی قابل توجه است دور شدن یهود از اروپا و امریکا پس از مکیدن شیره وجود آنها و نزدیک شدن این قوم نژاد پرست به کشور چین است که تازه در حال کسب قدرت اول جهان است.

یهود برای آماده سازی فکری افراد نسبت به این موضوع، اقدام به ساخت انیمیشن پاندا کنگ فوکار کرده است؛ و فرهنگ یهود را در قالب فرهنگ چینی به کودکان معرفی می کند.

در آخر، با توجه به رویکرد آیت مدار به نسبت شناسی بین یهود با ایران و چین می پردازیم:

یهود: زنبور انگلی (محتوای فکری و فرهنگی یهود)

چین (در دوره جدید) و ایران (در زمان قدیم): کرم ابریشم ( مظروف مورد استفاده برای محتوای مورد نظر یهود)

پوستر انیمیشن پاندای کونگ فو کار

خطوط تعلیق اصلی:

۱) چگونگی شکست خوردن شن توسط پاندا کونگفوکار.

۲) جستجوی پو جهت پیدا کردن هویت اصلی خود.

مؤلفه های استراتژیک انیمیشن:

۱) متاسفانه انیمیشن پاندا کنگ فوکار تصویر کلی زندگی حضرت موسی علیه السلام است که در قالب یک پاندا طراحی شده است. پس از ساخت انیمیشن های توهین آمیزی چون: یوگی و دوستان، پینوکیو و… ساخت چنین اثری نیز بعید به نظر نمیرسید.( توجه کنید به سکانس هایی از انیمیشن که مادر پو،جهت در امان بودن کودکش از دست شن و سربازان،او را داخل سبد گذاشته و به حال خود رها می کند.)

۲) در این قسمت به بررسی تطبیقی انیمیشن پاندا کنگ فوکار و داستان زندگی حضرت موسی علیه السلام می پردازیم:

الف) پاندا کنگ فوکار: حضرت موسی علیه السلام.

پاندا


ب) طاووس شن: فرعون

شن پاندای کونگ فو کار


ج) استاد شیفو: حضرت خضر علیه السلام که موسی علیه السلام با او همراه می شود.( لازم به ذکر است استاد شیفو در اکثر سکانس ها لباس سبز به تن دارد.)

استاد شیفو


د) ببری: همراهی هارون با موسی علیه السلام.

ببری


ه) بز طالع بین: پیشگوی دربار فرعون.

بز پاندای کونگفو کار


و) کشور چین: سرزمین موعودی که یهود قصد تصرف آن را دارد.( کشور شاخص در دوره جدید)

چین پی ان جی


ز) نماد ین و یانگ: به مثابه مکتب حامل.( اشاره به آیت زنبور انگلی)

نماد ین ویانگ

 

ح) شکست خوردن شن و یارانش در آب: شکست فرعونیان در اثر شکاف آب ها در دریا.

ط) قوم پاندا ها: قوم بنی اسرائیل.

پی ان جی پاندی کونگ فو کار

۳) در این انیمیشن آماده سازی فکری فرهنگی برای انتقال قدرت یهود از آمریکا به چین صورت گرفته است؛ و فرهنگ یهود به وسیله برخی ارکان نمادین فرهنگ چین،از جمله: ورزش کنگ فو، نماد ین و یانگ، خرس پاندا و… به تصویر کشیده شده است.

۴) یکی از ترفند های مورد استفاده کارگردان ها در والت دیزنی و هالیوود، به کار بردن

سه گزاره

 انبوه سازی اطلاعات( mass information)،

 حذف اطلاعات(miss information) 

 تحریف اطلاعات( disinformation)

است که در این انیمیشن از گزینه انبوه سازی اطلاعات استفاده شده است؛به صورتی که اطلاعات زیادی را وارد افکار مخاطب می کنند و به علت حجم زیاد آن، فرصت فکر کردن راجع به مفهوم اصلی را از او سلب می کنند.


با تشکر از سایت پویا نقد


منتظر تحلیل استراتژیک انیمیشن پاندای کونگ فو کار3 باشید ...


انتقادات ونظرات خودرا درباره این مقاله با ما در میان بگذارید.


به کانال فراپرده در سروش بپیوندید:

www.Sapp.ir/Faraparde

تعداد بازدید: ۱۲۳۹۰

دیدگاه ها (۱۵)

  1. سلام تحلیلی که اومده به خوبی داره در مورد صهیونیسم روشنگری می‌کنه اگه میشه در مورد انیمیشن‌های دیگه و همچنین فیلم های آخرالزمانی هالیوودی هم تحلیل های خودتون رو بزاربد

    • پاسخ:

      ممنون انشالله
  2. حالا از حق نگذریم مطالبی که میگین درست چه نقد این انیمیشن چه نقد tiger zinda hai و چه بقیه فیلما ولی نفهمیدم تمامی این مواردی که نقد میکنین مفاهیم کاملا درستی در خودشون دارن که اتفاقا ترویجش خیلی هم خوبه حالا سوال اینه شما و امثال شما چرا اینطوری رفتار میکنین
    یه نکته دیگه هم این که مگه حضرت موسی رو قبول ندارین که اگه یه انیمیشنی بیاد بر اساس زندگی ایشون ساخته بشه نقد میکنین؟؟🤔
    واقعا این عمل درستی نیست که پیامبران پیشین و پایین تر میبینین😊

     

     

     

    • پاسخ:

      سلام علی جان
      ممنون که مطالب سایت مارو مطالعه کردی
      عذرخواهی بابت تاخیر در پاسخ
      1)این روشی از نقد که در مقاله تایگر و 1917 مطالعه کردید اصطلاحا نقد تحلیلی و یا نقد رسانه به مثابه یک متن تصویریه. در این روش مساله فقط نکته منفی دیدن نیست بلکه بازکردن و عمیق تر دیدن روایت و تصویر فیلمه
      2)ما دقیقا چطور رفتار میکنیم علی جان؟
      3)چندین بار دیگه هم تو کامنتا عرض کردیم که مطلب نقد انیمیشن پاندای کونگفوکار برای مخاطبی نوشته شده که اطلاع کافی از ساختار حاکمیتی رسانه ها و آشنایی اجمالی با مباحث استراتژیک داره(اون نقد در گونه شناسی نقد، نقد اسطوره ای و استراتژیک حساب میشه، میتونید بیشتر مطالعه بفرمایید برای آشنایی با این مدل نقدها) به خاطر همین کاملا قبول داریم که اون مقاله اگر برای مخاطب عموم نوشته شده باشه اصلا گویا و مستدل نیست و مطلبو شهید میکنه(این نقد انیمیشن از سایت باشگاه استراتژیست های جوان گرفته و در سایت ما فقط منتشر شده)
      4)علی جان، مساله اون مقاله، نگاه تنزل یافته به مقام حضرت موسی ع نیست، مساله اینه که حاکمیت رسانه ای یهود خودش رو داره تدریجا با ادبیات نمایشی قوی که داره در تمدن و فرهنگ شرق جا میده... الان دیگه تقریبا انکارناپذیره که خونه بعدی یهودی ها چین و شرقه...(با توجه به افول آمریکا) اونا دارن برای این کوچ زمینه سازی میکنن...
      پیشنهاد میکنم برای مطالعه بیشتر کلیدواژه استراتژی زنبور انگلی یهود رو مطالعه کنید
      5)پاسخ کامنتای قبلی مخصوصا پاسخ آقای بهرام رو مشاهده بفرمایید
  3. سلام

    خود سازندگان فیلم رسما اعلام کردند که بخشی از داستان فیلم الهام گرفته شده از داستان حضرت موسی است.

    این هم قبول دارم که خیلی از انیمیشن ها و فیلم های هالیوود نیت های شومی پشتشونه ولی دلیل نمیشه تمام فیلم یا انیمیشن های هالیوود رو اینجوری تفسیر کرد بخصوص که صدا و سیمای خودمون هم چندین بار این انیمیشن رو پخش کرده.

    مثلا شیرشاه که یکی از بهترین انیمیشن های تاریخ است،خود دیزنی گفت که بخشی از داستان،با داستان حضرت آدم و هابیل و قابیل ارتباط داره ولی اگه فیلم رو نگاه کنیم میبینیم نه تنها توهین آمیز نیست بلکه داره  مفهوم ماجرای هابیل( حسودی برادر نسبت به برادرش) رو طوری نشون بده که بیننده بفهمه حسادت چه حس بدیه.

    • پاسخ:

      سلام صدرای عزیز
      ممنون که به سایت ما سرزدید
      عذرخواهی به خاطر تاخیر در پاسخ
      1)اعلام سازندگان یا پخش اثر از صدا و سیما، جلوی نقد یک اثر رسانه ای رو نمیگیره...
      2)قطعا مسائل انسانی و اخلاقی زیادی در فرآیند دراماتیک کردن داستان یک فیلم وجود داره و ما هم منکرش نیستیم... اما وقتی قضیه پیچیده میشه که متوجه شیم اونا پوسته و متن اثره... در زیرمتن و فرامتن یک اثر رسانه ای حتی خیلی مواقع بدون اختیار کارگردان! اتفاقاتی میفته که تاثیراتش رو در جوامع به طور تدریجی نشون میده...(پیشنهاد میکنم کلیدواژه پیام همبرگری رو در وب مطالعه بکنید تا منظور بنده رو بیشتر متوجه بشید)
      3)پاسخ کامنت بعدی رو هم ببینید خوبه پاسخ کامنتای قبلی مخصوصا پاسخ آقای بهرام رو مشاهده بفرمایید
  4. من برای دوزبانه شدن پسرم براش فیلمای انگلیسی با لهجه نتی یو میزارم به تظرتون فرهنگشون هم انتقال پیدا میکنه؟

    من ی مذهبی معتقدم و برام تربیت دینی خیییلی اهمیت داره

    لطفا نظرتونو بفرمایید

     

    • پاسخ:

      سلام بزرگوار
      طبیعتاً زبان فرهنگ رو هم منتقل میکنه ...

      این مساله فرموده رهبری هم هست

      پیشنهاد میشه در این زمینه از یک کارشناس تربیتی دینی مشاوره بگیرید
  5. با سلام دوباره!!

    راستش من بیشتر از این مقاله نظرات برام جالب شدن!!!

    و لحن مشابه نظرات منفی و نقد گرایانه!! 

    انگار افرادی(بهتره بگیم یه عده یا یه...!) هستند که اصلا تحمل شنیدن همچین افشا گری هایی رو از زبون شما ندارن!!! و عمدا برای همه ی مطالبتون همچین نقد های غیر حرفه ای و ضایعی میزارن!! وگرنه یه ادم معمولی غیر مذهبی که اینجور چیزا براش مهم نیستن اصلا چرا باید به این سایت بیاد که بخواد حالا همه ی این متنای حجیم رو بخونه و نظر هم بده!!؟؟ واقعا جالب نیسیت؟!

    مخصوصا این پیام اخر که سوتی های زیبایی از شدت عصبیانیت و هیجانش داد ک یکیشونم غیر مسلمان بودنش بود!!

    خواستم بگم واقعا دستتون درد نکنه کم هستند کسانی که مثل شما بیان تو دل خطر و دست رو بزرگترین خط قرمز جهان [ بخونید نظام استکبار و دولت در سایه اش ! ] بزارن و بخوان اینجوری افشا گری بکنند... !

    اونم خط قرمزی که اگه برا همه مردم واقعا افشا و ثابت بشه قطعا خیلی....!!

    و اینکه حرف اونایی که میگن متوهم و حرف از توهم توطئه داشتن میزنن رو نمیفهمم!!! به شخصه بهشون توصیه میکنم یبار برن متن پروتکل های دانشوران صهیون رو بخونن ببینن چجوری خودشون از به بازیچه گرفتن ملت گوییم! حرف میزنند و افتخار میکنن!! اون هم با چیزهایی مثل ازادی و برابری و... که خودشون میگن موقع حکومت جهانیمون همچین چیزی رو کلن منقرض میکنیم!!!

     ما الان بزرگ ترین کارمون باید تو فضای مجازی باشه همونطور ک اقا هم در صحبتاشون فرمودند سیلی محکم تر برای شهادت حاج قاسم پیروزی نرم افزاری است!! جنگ نرم بد چیزیه... از اسمشم معلومه!! بعضی وقتا یذره زیاده از حد نرم میشه اخه!!!

    البته دستای پشت پرده رو همیشه میشه پیدا کرد فقط بعضی وقتا نور صحنه اونقدری زیاده که واقعا بعضیا توهم واقعی بودن این نمایش رو میزنن!!

    بازم دست مریزاد دستتون واقعا درد نکنه و خسته نباشید.

    یا علی...

     

    • پاسخ:

      سلام
      تشکر از لطف شما 

  6. خوب از اونجایی که پیامتون به شدت یهود ستیز بود و کاملا مشخصه که این نوع تئوری توطئه و توهمات رائفی پوری رو از پای منبر های این اقای متوهم و البته بی شواد بدست اوردید . میگم بی شواد بخاطر این که واقعا هست کسی که گفت جنگ ویتنام رو جان اف کندی تموم کرده و نمیدونست جنگ ویتنام پونزده سال پس از مرگ کندی زمان جرالد فورد تموم شده یعنی حتی تاریخ معاصر رو نمیدونه چه برسه به این که نظر بده در مورد تاریخ باستان و حرفاش بیشتر از ذهن متوهم معتاد گونه نشآت میگیره که خوب با توجه به سایپبقه وحشتناکی که از ایشون داریم کاملا میشه فهمید چرا این مضخرفات رو میبافه . و شما هم یک انیمیشن بسیار پر محتوا رو تبدیل کردید به تئوری توطئه جوری که انگار کل جهان خلاصه شده به یهود . و صرفا چون یک سبد تو فیلم بود پاندا شد موسی . حالا اگه به جای سبد اونو میزاشت توی حوله و توی یک اتاق مکعبی قایم میکرد حتما میشد علی ابن ابی طالب . شما مسلمین واقعا متوهم هستید و به خاطر همینه که هزار و سیصد ساله هیچ گونه پیشرفتی نداشتین و عقب مونده ترین قوم جهانید 

    • پاسخ:

      سلام دوست عزیز
      ممنون که با وجود تضاد این مقاله با عقایدتون، باز هم خوندینش
      1)منبع این مقاله سایت «باشگاه استراتژیست های جوان» هستش، و مخاطب مقاله کسیه که اطلاعات کافی در حوزه شناخت غرب و سیستم حاکمیتی رسانه ها کسب کرده باشه و قبول داریم که تبیین بیشتری لازمه برای واضح شدن مطالب برای عموم مردم(و این مقاله در این زمینه باید تقویت بشه)
      2)انقدر عجله کردین در تخریب رائفی پور، که بی سواد  رو دو بار بی شواد نوشتید! 
      اگر با گزاره یا استدلالی مشکل دارین دقیق بفرمایین تا بحث شکل بگیره و انشالله به حقیقت برسیم... با مغالطه«مسموم کردن سرچشمه» و تمسخر و برچسب زدن به کسی، حرف اون نقد نمیشه بزرگوار(حد اقل در فرهنگ ما مسلمین اینطوریه!)
      3)فرمودید انیمیشن پرمحتوا: ما هم دقیقا بر این معتقدیم. صنعت سرگرمی اساسا برای انتقال فرهنگ و ایدئولوژی ساخته نشده و هدف اصلیش سرگرمی مخاطب و پول درآوردن از اونه ولی در کنار سرگرمی، فرهنگ و ایدئولوژی هم (چه سازندگان بخواهند و چه نخواهند) منتقل خواهد شد. نظریه پیام همبرگری رو در media litracy مطالعه بفرمایید
      4)واقعیت اینه که تقریبا کل جهان رو متاسفانه یهودیا اداره میکنن(سند:رجوع کنید به مستند سریالی arrival)
      5)حتی این مقاله با وجود مختصر بودنش، تنها دلیلش ماجرای سبد و حضرت موسی«ع» نبود... 
      اگه قطعات پازل رو منظم تر کنار هم قرار بدید، به تحلیل بهتری میرسین: سازندگان پاندای کونگ فو کار؟ دریم ورکز یهودی و والت دیزنی یهودی تر! و شرکت اچ پی و اینتل اسرائیلی(با یه سرچ ساده هم میشه فهمید اینو!)
      +استفاده از کلیشه های مهمی مثل بازگشت به سرزمین مادری، شباهت های کاملا اتفاقی! با داستان حضرت موسی(پیش گویی بز طالع بین، کشتن تمام بچه ها توسط شن، مبارزه پاندا با او در دریا و غرق شدن شن در دریا، پاندای در سبد و...)، کلیشه دشمنانی که سبز هستند و ویروس وار در جهان در حال انتشارند و زامبی وار آدم میکشند(مسلمانان که دشمن اصلی یهودیان هم هستند) و...
      +با توجه به افول قدرت آمریکا و نظریه مهاجرت یهودیان به چین(به عنوان قدرت برتر جهان) که کاملا منطقی است، در نهایت چه کسی از محتوای این انیمیشن سود میبره و چه کسی متضرر میشه؟!
      +واقعا مخاطبین چینی و مخاطبین یهودی از این انیمیشن همون برداشت شمارو دارن یا ...؟!

      +بخشی از نقد فیلم1917 در همین سایت:

      «شیمون پرز(رئیس پیشین رژیم صهیونیستی) به محض ورودش به کالیفرنیا در اوایل سال 2012، اولین مکان را برای دیدار و سخنرانی، استودیو انیمیشن سازی دریم ورکس انتخاب میکند! دقت کنید او محض ورود به آمریکا، به یک مکان سیاسی نمیرود! بلکه یک شرکت انیمیشن سازی را در اولویت برنامه های خود قرار میدهد!

      بخشی از سخنان او در شرکت دریم ورکس: نباید ارتباط حیاتی میان هالیوود و آموزش را نادیده گرفت. باید بدانید که کودکان بیش از سیاستمداران به بازیگران اعتقاد دارند. شما هالیوودی‌ها پیام اسرائیل را در جهان توزیع می‌کنید.»

       همه قطعات این پازل باعث میشه حداقل انقدر به یهودی  ها و سیستم رسانه ایشون خوش بین نباشیم... بلکه با نگاه واقع بینانه مسائل رو تحلیل کنیم
      6)شما اسلام رو به توهم و عقب موندگی متهم کردید: خیلی برام عجیبه که چرا روز به روز نخبگان و دانشمندان اروپایی به این دین متوهم عقب مونده میپیوندن؟! عجیبه برام چرا میزان رشد اسلام چندین برابر رشد مسیحیت هستش اونم در کشورهایی که مرکز پیشرفت و تکنولوژی جهان به حساب میان... 
      یکم تاریخ بخونید: حضور مسلمانان در اندلس اسپانیا و فعالیت های علمیشون باعث رشد بسیاری از فعالیت های علمی در اروپا شد...
  7. سلام

    به نظرم برای اثبات تحلیلی به این گنده ای (مقایسه فیلم با داستان حضرت موسی ع و فرعون) باید شواهد و قرائن بهتری پیدا کنید بیش از «به آب سپردن پو توسط مادرش» و «نابودی شن در دریا»

    البته من منکر اغراض پوشیده چند لایه کمپانی های صهیونیست یهودی هالیوودی مثل دریم ورکس نیستم اما برای مقابله با این غول های رسانه ای جای پای قرص لازم داری

    • پاسخ:

      سلام این تحلیل از سایت استراتژیست های جوان برداشت شده
      و مخاطب این تحلیل هم افرادی هستن که اطلاعاتشون در حوزه غرب شناسی از عموم جامعه بالاتره
      برای توضیح این تحلیل به عموم جامعه فرمایش شما درسته
  8. راحیل مهدوی

    سلام. 

    اول خیلی ممنون از این تحلیل عالیتون واقعا استفاده کردم

    دوم، یسری نکات رو هم بنده به نظرم رسید مخصوصا درباره سریال انیمیشنی پاندای کونگ فو کار، یچیزی شبیه قسمت "چیزهایی که رویس مخم راه میروند" شما!

    1. تو انیمیشن خیلی وقتا زن و شوهر ها رو از دو جنس کاملااا متفاوت نشون میده!! مثل بابای پاندا که تاحالا حدس نزده بود بابای خودش نیست/: و یه قسمت از سریال ک درباره اقای پینگ و عقربه!!

    2. یکی از قسمتای سریال، درباره ژنرالی به نام سینگ(اگر اشتباه نکرده باشم) هست و به نظر بنده خیلی شباهتهایی رو تو ایشون با حضرت امام علی(نعوذ بالله) نشون میدن... یکیش وقتی پو داره دربارش توضیح میده: از جا کندن اون در معروف!!

    حتی تو یه قسمت دیگه از سریال این تشبیه تقریبا به پاندا هم میشه! غریبه ی نیمه شب(که مردم میگن یه افسانه اس ولی باورش هم دارن!!! کسی که فقط شب ها میاد به کمک مردم و نااشنا است!!!)

    3. شما گفتین شیفو نماد حضرت خضر و پو نماد حضرت موسی است!!!

    و اگه توجه شده باشه تو کا سریال ها و فیلماش شیفو رو نسبت به پو حسود نشون داده که حالا بعدش متوجه اشتباهش میشه، و پو بیشتر یه کودن احمقه!!! و خیلی جاها ک شیفو بش میگ فلان کار رو نکن، بعدش میبینه خود شیفو هم اون کار رو انجام میده!! و برا پنهون موندن خودش همچین چیزی گفته.....

    که با نماد گذاری اون شکلی شون خیلی تعابیر وحشتناکی داره....

  9. خب حالا بگویید ببینم آیا فیلم دارای پیام بدی بود. جز توجه به آرامش روح جز دوستی جز ایستادن مقابل ظلم جز بخشش و جز اینکه فیلم می گوید هرکه ظالم باشد نابود خواهد شد. و آیا همه این ها منحصر به یک فرهنگ است و آن هم یهود است آیا این مفاهیم در همه فرهنگ ها مشترک نیست. همینطور در فرهنگ چین باستان؟ و آیا الهام گرفتن از یک داستان برای جذاب تر شدن سیر داستانی فیلم اینقدر حرف دارد؟ این حرف ها نقد نیست بلکه توهم توطئه است که نمی دانم از کجا سرچشمه می گیرد و با استفاده از کلمات قلمبه سلمبه به خود رنگ داده 

  10. سلام و خسته نباشید خدمت شما بنده خودم کلاس ها رو به صورت حضوری شرکت می کردم  و خیلی خوشحا لم که این  تجربه رو داشتم چون زندگی و سرنوشتم رو تغیر داد مخصوصا مخصوصا بخش موسیقی و ضمیر نا خود آگاه  . دمتون گرم 

    • پاسخ:

      باسلام
      خدا رو شاکریم از اینکه مباحث تاثیر گذار بوده... برای عاقبت بخیری و توفیق ما دعا کنید.
      موفق باشید
    • پاسخ:

      سلام
      ممنون از لطفتون
  11. کودن های روان رنجور ببینید ایدئولوژی و چنگ زدن به افکار عرب 1500 سال پیش باهاتون چیکار کرده!:-)

    • پاسخ:

      سلام غیر کودن عزیز!
      لطف کن با استدلال مارو از این جهالت بزرگ در بیار...
      تشکر
  12. با عرض سلام
    محتوای این متن فوق العاده بود برای روشن شدن افکار ممنون از سایت خوبتون

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

وبسایت تخصصی سواد رسانه

فــــراپــــرده

برای دعوت اساتید با این شماره تماس بگیرید :
09194403050

طبقه بندی موضوعی

فراپیشنهاد

  • نقد و بررسی کامل فیلم تایگر زنده است «Tiger zinda hai 2017»

    نقد و بررسی کامل فیلم تایگر زنده است «Tiger zinda hai 2017»

    وقتی سلمان خان سردار سلیمانی هند می شود!


    درآمدی بر سینمای هند همراه با نقداستراتژیک فیلم «تایگر زنده است»


    سلمان خان این بار در دل داعش...


    با تحلیل اختصاصی فراپرده از: 

    پرفروشترین فرنچایز تاریخ بالیوود

    جدیدترین و پرفروش ترین فیلم سلمان خان

    سیاسی ترین فیلم بالیوود در سال های اخیر

    برنده جایزه بهترین جلوه های ویژه در جشنواره 2018 Filmfare

    همراه ما باشید ...

فرابازدید

جدیدترین پست ها

نويسندگان

آخرین نظرات شما

RSS فراپرده در آپارات فراپرده در تلگرام فراپرده در سروش

هدایت به بالای صفحه