پنجشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۳، ۰۶:۵۹ ب.ظ

وبسایت تخصصی سواد رسانه

فــــراپــــرده

برای دعوت اساتید با این شماره تماس بگیرید :
09194403050

فراپیشنهاد

  • نقد و بررسی کامل فیلم تایگر زنده است «Tiger zinda hai 2017»

    نقد و بررسی کامل فیلم تایگر زنده است «Tiger zinda hai 2017»

    وقتی سلمان خان سردار سلیمانی هند می شود!


    درآمدی بر سینمای هند همراه با نقداستراتژیک فیلم «تایگر زنده است»


    سلمان خان این بار در دل داعش...


    با تحلیل اختصاصی فراپرده از: 

    پرفروشترین فرنچایز تاریخ بالیوود

    جدیدترین و پرفروش ترین فیلم سلمان خان

    سیاسی ترین فیلم بالیوود در سال های اخیر

    برنده جایزه بهترین جلوه های ویژه در جشنواره 2018 Filmfare

    همراه ما باشید ...

فرابازدید

نويسندگان

همراهان ما

۰

شرکت‌هایی که نتانیاهو در آیپک به رخ دیگران کشید!

 اخبار تکنولوژی

شرکت‌هایی که نتانیاهو در آیپک به رخ دیگران کشید!

شرکت‌هایی که نتانیاهو در آیپک به رخ دیگران کشید ! (آرزو بر احمقها عیب نیست!)


5 شرکت برتر آی‌تی در سال 2016 وابسته به اسرائیل:

 اَپل، گوگل، مایکروسافت، آمازون و فیسبوک.

(اسرائیل:حرفهایی مثل شوروی قبل از فروپاشی،از ابرقدرت بودنش حرفی می زند)

اجلاس سالانه «کمیته امور عمومی آمریکا اسرائیل» (AIPAC) امسال در تاریخ‌های 3 تا 6 مارس 2018 (12 تا 15 اسفند) در واشنگتن برگزار شد.

در این نشست مقامات مختلفی از ایالات متحده و رژیم صهیونیستی از جمله «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی سخنرانی کردند.

نتانیاهو در بخش ابتدایی اظهارات خود به برخی پیشرفت‌ها و دستاوردهای رژیم صهیونیستی در حوزه فناوری و تکنولوژی اشاره کرده و نام تعدادی از شرکت‌های فعال در عرصه‌های ارتباطات، کشاورزی، ناوبری خودرو و تصفیه آب را برشمرد.

وی با ارائه آماری از 10 کمپانی پیشرو در جهان در سال 2006، گفت در بین آنها 5 شرکت انرژی و فقط یک شرکت آی‌تی (فناوری اطلاعات) دیده می‌شود. اما درپی حرکت روزافزون جهان به سمت دیجیتالی شدن، همین آمار یک دهه بعد برای 10 کمپانی برتر سال 2016 بدین صورت تغییر کرده است: 5 شرکت آی‌تی و 1 شرکت انرژی.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه «ثروت واقعی در نوآوری نهفته است» از 5 شرکت برتر آی‌تی در سال 2016 بدین ترتیب نام برد: اَپل، گوگل، مایکروسافت، آمازون و فیسبوک. وی این 5 شرکت را وابسته به اسرائیل توصیف کرد.

نتانیاهو با اشاره به اینکه تمام آنها مراکز تحقیقاتی بزرگی در اسرائیل دارند، افزود: «و این شرکت‌ها تنها نیستند. صدها شرکت دیگر نیز وجود دارند...تغییر بزرگی در حال رخ دادن است...این، ادغام داده‌های بزرگ، ارتباطات و هوش موصنوعی است».

نتانیاهو در ادامه با مطرح کردن بحث «کشاورزی دقیق» گفت که اسرائیل به فناوری رسیده که می‌تواند به ریشه هر گیاه به صورت جداگانه آبرسانی کند. وی همچنین با نشان دادن تصویر یک پهپاد توضیح داد که این پرنده با پرواز بر فراز زمین کشاورزی و ارتباط با سنسورهای مختلفی که در زمین نصب شده‌اند، بخش‌هایی که به آب یا کود بیشتر نیاز دارند را شناسایی کرده و به مرکز داده گزارش می‌دهد.

وی گریزی نیز به بحث تصفیه و شیرین‌سازی آب زده و مدعی شد اسرائیل حدود 90درصد از فاضلاب را تصفیه می‌کند. کشور بعدی که بیشترین میزان تصفیه آب را دارد، اسپانیا با حدود 20درصد تصفیه فاضلاب است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد که با ترکیب این دو فناوری در زمینه‌های کشاورزی و آب، اسرائیل در حال تغییر دنیا است. یکی از این شرکت‌های فعال در زمینه آب که در آفریقا به تحقیق و توسعه مشغول است، «واتِرژن» (WaterGen) نام دارد.

طبق ادعاهای نتانیاهو این شرکت در آفریقا، از طریق هوای مرطوب، آب تولید کرده و در اختیار کسانی که از امکانات اولیه زندگی برای شست‌وشو برخوردار نیستند، قرار می‌دهد. همچنین این شرکت دستگاه‌هایی برای تصفیه هوای خانه و مرطوب‌سازی آن اختراع کرده است.

نتانیاهو اما این فناوری‌ها را «صنایع قدیمی» خوانده و سپس به مبحث فناوری‌های نوین روی آورد. وی با ادعای اینکه اسرائیل «به معنای واقعی کلمه در حال راندن دنیا» است، افزود: «درباره خودروهای بدون راننده صحبت می‌کنم. اسرائیل در فناوری خودروهای بدون راننده در جهان پیشرو است».

وی با بیان اینکه 500 شرکت دانش‌بنیان در اسرائیل در این زمینه فعالیت می‌کنند، به معرفی برترین آنها پرداخت: «موبایل‌آی (MobileEye) به تازگی با قیمت 15 میلیارد دلار به شرکت اینتل (Intel) فروخته شد. اما نکته جالب این است که اینتل به آنها گفت اینجا شاهراه دسترسی به 30 حرفه مختلف در زمینه خودروهای بدون راننده است».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در همین حین نمایه‌ای از شرکت‌های نوآوری اسرائیلی در زمینه رانندگی و همچنین شرکت‌های خارجی که بخش اعظمی از تحقیق و توسعه (R&D) آنها در اراضی اشغالی انجام می‌شود را به حاضران در نشست آیپک نشان داد.

نام برترین این شرکت‌ها بدین شرح است: موبایل‌آی (MobileEye) – گِت (Gett) – اوتو (OTTO) – اُتوتاکس (Autotalks) – اِنجی (Engie) – آریلو (Arilou) – نِکسار (nexar) – ویا (via) – اُتونومو (otonomo) – آی‌آن‌رود (iOnRoad)

در این بین نیز نام شرکت سازنده نرم‌افزار مسیریاب «وِیز» (Waze) نیز به چشم می‌خورد.

در این نمایه همچنین نام کمپانی‌های بزرگ اِل‌جی، سامسونگ، فیات، مرسدس بنز، بوش، جنرال موتورز و اِنویدیا (nvidia) به عنوان شرکت‌های خارجی که در اراضی اشغالی مراکز بزرگ تحقیقاتی دارند، دیده می‌شود. این کمپانی‌ها در حوزه‌های مختلف الکترونیک، خودروسازی، لوازم خانگی و فناوری ارتباطات فعالیت می‌کنند.

کمپانی موبایل‌آی، سازنده سیستم‌های پیشرفته کمک به رانندگی است که برای جلوگیری از وقوع تصادف یا کاهش شدت صدمات آن، به راننده هشدار می‌دهد. مقر اصلی این ساختمان در قدس غربی واقع شده و دفاتری در نیویورک، چین، ژاپن و آلمان نیز دارد.

شرکت گِت (با نام قبلی گِت تاکسی Get Taxi) توسعه‌دهنده وبگاه و نرم‌افزار مخصوص کرایه‌کردن تاکسی و پیک در بیش از 100 شهر جهان در کشورهای مختلف از جمله آمریکا، انگلیس و روسیه است.

کمپانی اوتو، در زمینه نامه‌رسانی فعالیت می‌کند و هم‌اکنون یکی از بزرگترین شرکت‌های تجارت الکترونیک در بیش از 20 کشور جهان از جمله آلمان و فرانسه است.

آی‌آن‌رود نیز نرم‌افزار واقعیت افزوده در زمینه ایمنی رانندگی است که در سال 2012 جایزه بین‌المللی بهترین نوآوری در این زمینه را کسب کرد. این نرم‌افزار از سیستم‌های جی‌پی‌اس (ردیاب)، ژیروسکوپ و دوربین تلفن همراه استفاده می‌کند تا به راننده درباره احتمال برخورد با خودروی جلویی یا ناهمواری‌های مسیر هشدار دهد.

منبع:FARSNEWS

تعداد بازدید: ۲۲۲۵

دیدگاه ها (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

وبسایت تخصصی سواد رسانه

فــــراپــــرده

برای دعوت اساتید با این شماره تماس بگیرید :
09194403050

طبقه بندی موضوعی

فراپیشنهاد

  • نقد و بررسی کامل فیلم تایگر زنده است «Tiger zinda hai 2017»

    نقد و بررسی کامل فیلم تایگر زنده است «Tiger zinda hai 2017»

    وقتی سلمان خان سردار سلیمانی هند می شود!


    درآمدی بر سینمای هند همراه با نقداستراتژیک فیلم «تایگر زنده است»


    سلمان خان این بار در دل داعش...


    با تحلیل اختصاصی فراپرده از: 

    پرفروشترین فرنچایز تاریخ بالیوود

    جدیدترین و پرفروش ترین فیلم سلمان خان

    سیاسی ترین فیلم بالیوود در سال های اخیر

    برنده جایزه بهترین جلوه های ویژه در جشنواره 2018 Filmfare

    همراه ما باشید ...

فرابازدید

جدیدترین پست ها

نويسندگان

آخرین نظرات شما

RSS فراپرده در آپارات فراپرده در تلگرام فراپرده در سروش

هدایت به بالای صفحه