سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۰۶:۳۶ ق.ظ

وبسایت تخصصی سواد رسانه

فــــراپــــرده

برای دعوت اساتید با این شماره تماس بگیرید :
09194403050

فراپیشنهاد

  • نقد و بررسی کامل فیلم تایگر زنده است «Tiger zinda hai 2017»

    نقد و بررسی کامل فیلم تایگر زنده است «Tiger zinda hai 2017»

    وقتی سلمان خان سردار سلیمانی هند می شود!


    درآمدی بر سینمای هند همراه با نقداستراتژیک فیلم «تایگر زنده است»


    سلمان خان این بار در دل داعش...


    با تحلیل اختصاصی فراپرده از: 

    پرفروشترین فرنچایز تاریخ بالیوود

    جدیدترین و پرفروش ترین فیلم سلمان خان

    سیاسی ترین فیلم بالیوود در سال های اخیر

    برنده جایزه بهترین جلوه های ویژه در جشنواره 2018 Filmfare

    همراه ما باشید ...

فرابازدید

نويسندگان

همراهان ما

پشت پرده گلوریتون و مهرداد رئیسی

 مقالات سواد انیمیشن فرامتن اختصاصی فراپرده

پشت پرده گلوریتون و مهرداد رئیسی

یادداشت علیرضا خوش منظر درباره پشت پرده سایت گلوریتون،  انجمن گویندگان جوان و مهرداد رئیسی:

گلوریتون (Gloorytoon) از مبهم ترین انجمن هایی است که سالهاست ذهن مرا درگیر خود کرده است.

سوال های بدون جوابی درباره انجمن «گویندگان جوان تهران» و مخصوصاً موسس آن مهرداد رئیسی که اکنون از ایران به امریکا فرار کرده است وجود دارد.

یکی از مهم ترین سوال ها این است: بودجه گلوری در طی این 13 سال ( یعنی از تیرماه 1384) از چه نهاد و سازمانی تامین شده است؟ هزینه تجهیزات و دستمزد دوبلور ها یکی دو میلیون نیست که بخواهد با هزینه شخصی مهرداد رئیسی تامین شود؛  البته فرضیه‌هایی مبنی بر متمول بودن پدر رئیسی وجود دارد که البته در حاله ای از ابهام است. ضمنا تا حدود 10 سال دوبله های این انجمن به صورت کاملاً رایگان در سایت های فارسی زبان و خود گلوریتون قرار داده می شد؛ و در حال حاضر هم هنوز دانلود آثار، رایگان است اما شاید برای اینکه ظاهر را حفظ کرده باشند درگاه پرداختی نیز در کنار آن قرار داده اند تا درصورت تمایل از آنان حمایت کنیم! بنابراین تامین هزینه های این انجمن از فروش انیمیشن ها هم نبوده است... البته که خوب میدانیم گروهی برای مطرح شدن باید ابتدا از جیب هزینه کند و رایگان کار کند که کارش به اصطلاح بگیرد؛ ولی تا کجا؟! ولی تا چقدر؟!...

و بسی جای تاسف است که صدا و سیمای عزیز ما نیز طبق شعار معروف ما ایرانی ها یعنی "مفت باشد، کوفت باشد" تمامی انیمیشن هایی که با دوبله این انجمن انجام می شد را در رسانه ملی پخش می کرد ( و همچنان می کند)؛ غافل از اینکه به این مسئله فکر کند شاید گلوریتون و مهرداد رئیسی مأموریت داشته است تا عمیق ترین مفاهیم فلسفی و الحادی را در قالب انیمیشن ها به کودکان بیاموزد؛ البته که شاید این ماموریت به صورت بدوی نبوده باشد و در طی مسیر از طریق پروژه نفوذ روی ذهن ایشان انجام شده باشد. و احتمالا مستعد پذیرش آن بوده اند که مفاهیم مختلفی را باور و سپس در حد توان خود نشر دهد. مفاهیمی مانند لیبرالیسم (اباحه گری) در انیمیشن یخ زده (Frozen)، فمینیسم در انیمیشن گیسوکمند (Tongled)، جبرگرایی (دترمنیسم ) در رالف خرابکار (Wreck Ralf) و صد ها عنوان دیگر که در کمپانی های یهودی-صهیونیستی مانند والت دیزنی (Walt Diseny)، برادران وارنر (WB) و ... تولید می شود. کافیست عبارات مختلفی را به انگلیسی درباره مفاهیم غیراخلاقی انیمیشن های دیزنی جستجو کنید تا متوجه شوید که خود غربی ها نیز به این مسئله پی برده اند.

کافیست کمی به دیالوگ ها و خصوصاً شعر ها با دقت گوش کنید تا متوجه موضوع بشوید که کودکان ما درحال فراگیری چه مفاهیم الحادی و کفرآمیزی هستند؛ شاهد دیگر بر این مدعا انتشارات بلک ول (Black well) دومین انتشارات بزرگ فلسفی دنیا بوده که مجموعه کتاب های And Philosophy را منتشر کرده است. این کتاب ها توسط جمعی از اساتید فلسفه دانشگاه های امریکا نوشته شده است؛ به این صورت که انیمیشن ها، سریال ها و فیلم های سینمایی را دیده و بازی های کامپیوتری را بازی کرده و مفاهیم فلسفی موجود را از آن استخراج کرده اند و در این مجموعه آورده اند.

بعنوان مثال یکی از آثاری که توسط این انجمن دوبله شده است و همچنان در صفحه اول اسلایدر سایت گلوریتون قرار دارد، انیمیشن یخ زده می باشد که جایزه اسکار بهترین انیمیشن و بهترین موزیک فیلم و چندین جایزه دیگر را در سال 2014 از آن خود کرده است.

شاید یکی از مأموریت های مهرداد رئیسی ترجمه قطعه شعر بسیار معروف "رهایش کن" بوده‌است؛ و اگر هم مأموریتی نبوده است، ایشان ناخواسته و یا خواسته در زمین این تفکر بازی کرده است. برای بهتر متوجه شدن واژه "مأموریت خواسته یا ناخواسته" خوب است بدانید شرکت والت دیزنی به دلیل اهمیت محتوای این قسمت، شعر را به 25 زبان زنده و غیر زنده دنیا (!) ترجمه و در اختیار دوبلور های کاراکتر قرار داده است؛ همچنین از پشت صحنه این قطعه کلیپی را با حضور خوانندگان آن به صورت رسمی منتشر کرده است.

https://www.youtube.com/watch?v=BS0T8Cd4UhA

این احتمال، زمانی قوی می شود که والت دیزنی به دلیل اهمیت مفهوم شعر همچین پروژه ای را برای آن اجرا می کند و در عین حال هیچ قدمی برای بخش فارسی آن بر نمیدارد... چرا که میداند امثال مهرداد رئیسی کار خود را خوب بلدند و روح لیبرالیسم (که به ظاهر اعتقاد اوست) را در شعر پیاده سازی و در قالب موزیک ویدئویی منتشر خواهد کرد.

قطعا با زبان ماندارین آشنایی دارید؟!

ای کاش این جریان درس عبرت شود برای مسئولینی که خواب هستند و ابداً دغدغه ای برای اعتقادات و منظومه فکری نسل آینده سرزمینمان، یعنی کودکان، ندارند.

و در آخر خوب است بدانید در روز های اخیر (بهمن 97)، مهرداد رئیسی ماهیت اعتقادی و فکری خود را (که در لابلای یادداشت بیان کردیم) منتشر کرد که برخی از فرضیه های ما را تائید کند! او در پست اینستاگرامی خود به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران نوشت: 

بابت انتشار این تصویر عذرخواهی می‌کنم؛ هدف حفظ اصل صداقت در نقل مطالب است)

« چهلمین سالگرد انقلاب ایران رو‌به مردم فهمیده ایران تسلیت می گم.
چطور میشه با وجود بهانه سالگرداین انقلاب منحو87س، ساکت نشست و از کلاه بزرگی که سر مردم ایران رفت، حماقت بسیاری از مردم، تعصب، آخوند و افراد رادیکال موجود در اون کشور‌که مثل موریانه ریشه های فرهنگ، انسانیت و اعتبار یک ملت رو به نیستی کشوندن و همینطور از ظلم هایی که در این ۴۰ سال به مردم ایران با وقاحت تمام روا شده چیزی نگفت.
از اون عده ای که هنوز سر در آخور این جماعت دارن و از حرفهای من ناراحت میشن و میان کامنت می نویسن که ما پیج تو رو‌بخاطر دوبله هات دنبال کردیم و‌نه حرفهای سیاسی، خواهش می کنم از من نخوان مثل احمق ها، چشم رو‌هم بذارم و میزان نفرتم رو‌از این جماعت کثیف (آخوندها)، مذهبشون و تمام طرفداران ابلهشون ابراز نکنم.
از نظر من زمانی کور سوی امیدی برای نجات ایران ایجاد خواهد شد که مردم ایران، خودشون رو از قید مذهب و خرافات دینی رها کرده و به عقلشون، خوب بودن در زندگی و کمک به همنوع رو‌ی بیارن!
تا وقتی جوان های مملکت در عاشورا و‌تاسوعا سیاه پوش و‌ گِل مال، در دسته ها و هیئات عزاداری و‌خیابون ها دیده میشن، امیدی به رهایی از چنگ‌ و‌تفنگ ‌دین فروشان نیست!‌
هزاران بار به شرف نداشته خمینی و کل جماعت آخوندِ متحجرِ بی همه چیز، تف و لعنت!‌
این رو‌ از طرف تمام اون بیگناه هایی که توی این چهل سال به فرمان این آخوندها و عمال کثیفشون ( که متاسفانه باید قبول کرد که بسیاری از همین هموطنان ایرانی ما هستن ) آزار، اذیت، زندانی و کشته شدن هم گفتم.»

قطعا از همچین شخصیتی، توقعی بیش از این خزعبلات و مهملات نمی رود!

قطعاً این پست نیازی به جوابیه و اعلامیه ندارد! چرا که ما در صدد بررسی آن نیستیم؛

اما ای کاش به امثال رئیسی توجه بیشتری می شد که استعدادهای خوبی مانند او به این صورت در صف مقابل تفکر انقلاب و اسلام قرار نگیرند.

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...

باشد که بیدار شویم!

علیرضا خوش منظر
23 بهمن 1397

تعداد بازدید: ۱۳۱۶۶

دیدگاه ها (۵۰)

  1. اسمت رو گذاشتی بنده خدا تو وطن فروشی دلیل نمیشه انگ وطن فروش بودن رو به ایرانی ها بزنی

     

  2. طرفدار های جمهوری اسلامی با وجود اینکه خودشون دشمن ایرانن به مردم ایران میگن وطن فروش البته خب راست میگن ما ایرانی ها کشور سوریه ، لبنان ، عراق ، چین و روسیه رو به کشور خودمون ترجیح میدیم که این کشور ها زادگاه دشمن های ایران (طرفدار های جمهوری اسلامی) هست

  3. طرفدار های جمهوری اسلامی با وجود اینکه خودشون دشمن ایرانن به مردم ایران میگن وطن فروش البته خب راست میگن ما ایرانی ها کشکر سوریه ، لبنان ، عراق ، چین و روسیه رو به کشور خودمون ترجیح میدیم که این کشور ها زادگاه دشمن های ایران (طرفدار های جمهوری اسلامی) هست

  4. من به حرفاش کاری ندارم و قبول هم ندارم خصوصا راجب دین ولی باید اعتراف کرد رفتنش هم به ضرر دوبله ما شد و هم خودش . نخبه ای بود در کار دوبله انیمیشن و بسیار با استعداد 

  5. سلام.

    منم ناراحت شدم از این حرف رییسی. 

    ولی ناراحت کننده تر اینکه چرا ما چنین استعداد هایی رو نگه نداشتیم. مثل سایر هنرمندان محبوب. 

    اینکه ایشون هم مثل دیگر هنرمندان رفته خارجی از کشور و داره از اوضاع ایران سیاه نمایی میکنه که معلومه از دشمن داره پول میگیره ، ولی خب، چرا ما نگهش نداشتیم و کنترلش نکردیم که بتونیم ازش استفاده کنیم؟ 

  6. من واقعاً متاسفم برای اقای رییسی، مردک وطن فروش ، دریوزه هایی مثل این بیشرف فقط بلدن از ایران سیاه نمایی کنن و مغز جوونا رو شست و شو بدن. یه جوری میگه انگار تو آمریکا چه خبره. این جور آدما همش درمورد ایران بد میگن، باز دیگه نمیگن که جاهای دیگه دنیا مثل همون آمریکا کوفتی چه سختی هایی می‌کشن ملتشون.

    • پاسخ:

      سلام . خیلی ممنونم از وقتی که برای خوندن مطلب گذاشتید... ان شاءالله که همه عاقبت بخیر باشیم!
  7. مملکت که مشخصه تو چهل سال به چه روزی افتاده توضیحم نمیخاد من فقط موندم چطور ممکنه بعد از این همه ظلم و فساد و رانت و دزدی چجوریه که هنوزم بعضی ها مثل شما نمیخان قبول کنن که چه اتفاقی افتاده و مملکت به چه فلاکتی دچار شده دسته اینا واقعا برام جای سواله دیگه چی باید بشه که بفهمین اینا وطن پرست نیستن و نابودی ایرانو میخان

    • پاسخ:

      سلام دوست عزیزم.
      ممنونم از نظرت..
      به صحبت هایی که کردید احترام میذارم ولی نقد دارم. پیشنهاد می کنم برای اینکه ببینید توی این 40 سال چه تغییراتی توی کشور اتفاق افتاده کتاب صعود چهل ساله رو مطالعه کنید که همش برگرفته از منابع غربی هست.
      موفق باشید.
  8. مشکل از شماعه که نمیاین دوتا فیلم از هخامنشیان بسازین

    خب وقتی شما نمیسازسن سکی میاد یه فیلم توهین آمیزی رو مثل۳۰۰میسازه که همش توهینه.و وقتس یکس میره اونو میبینه دیگه چه انتظاری دارین؟

    این آش آش هست که خودتون پختین.

    و واقعا مطلب شما مطلبی متعصبانه بود که واقعا دروغش بیشتر از راستش بود.

    بعدشم یکی داره دلش میخواد فی سبیله لله کار کنه.مثلا این همه مردم نذری میدن باید مطلب بزاریم بگین این پولا از کجا میاد؟

    مطلب جک بی اساس و بی پایه ای بود

    • پاسخ:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از نظر شما
      بله قبول داریم که باید از تاریخچه ایران بزرگ هم فیلم ساخته بشه 
      ولی متعصبانه بودن رو متوجه نشدم
      ما صرفا یه سری احتمالات رو مطرح کردیم
      و فی سبیل الله بودن رو هم ان شاءالله خدا قبول کنه ازشون
  9. بنظر من مطلب شما خیلی متعصبانه،تخیلی و کاملا غیر منصفانه بود.خب شما که میگین انیمیشنی مثل یخ زده بده لطف کنین و بجای حرف زدن دست به عمل بشین و خودتون یه فیلم بسازین تا بقیه نرن اونارو ببینن

    اون عکسی هم که گذاشتین باید ثابت بشه که آیا خودش گذاشته با نه چون هرکسی میتونه به اسم کس دگه ای اکانت بزنه.

     

    • پاسخ:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از نظرتون
      همچنین لطفتون درباره تخیلی بودن احتمالات
      همونطور که در متن هم گفته شد، این ها احتمالات و تحلیل هایی هست که ارائه شده.
      و ممنون میشم اگه ضدش رو برامون اصلاح کنید.
      اون پست هم اسکرین شات در صفحه خود ایشون بود عزیزم

  10. سلام خواستم بگم اقای مهرداد رییسی چرا این حرفها رو در صفحه شخصی خودش قرار داد نکن از شخصی یا چیزی در ایران قبل از رفتنش به امریکا کینه داشته که این مطلب رو گذاشت است در بعضی سایتهای ایرانی ذکر شده که به دلیل همکاری با شبکه های ماهواره ای توسط سپاه ایران بازداشت و به ۵ سال

    زندان محکوم شده است شاید دلیلش این باشه البته خدمتتون بگم این حرفهای من نیست در بعضی از سایتهای ایران این مطلب ذکر شده است

    • پاسخ:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از نظرتون
      نمیدونم واقعا که قضیه چی بوده؛ ولی این رو میدونیم که این تحلیلهایی که گفتیم وجود داره. البته که قطعا نظر صددرصدی نیست.

      شاید هم سیاسی بوده
      ولی به هرحال باید برای بچه هامون اهمیت قائل باشیم
      و به فکرشون باشیم
  11. سلام وقتتون بخیر ببخشید من همین الان این مقاله رو دیدم گفتم نظر خودم رو بذارم. ما دهه های هفتاد و هشتاد خاطرات زیادی با گلوری اینترنمنت داریم. یادمون نمیره( گلوری اینترنمنت تقدیم می‌کند سرپرست گویندگان مهرداد رئیسی) نمیدونم حرف های شما تا چه حد صحت داره اما ما که تموم این انیمیشن ها رو دیدیم نه به راه بد کشیده شدیم نه افکارضد انقلابی و غربی پیدا کردیم. خواهشا شما هم اینقدر شکاک نباشید. هرچیزی که معنای بدی نداره. حرف های آقای رئیسی هم شاید صرفا نظرشون بوده. هرکس نظری داره. و در انتها ممنون از شما 

    • پاسخ:

      سلام دوست عزیزم
      ممنون از نظرتون
      ما هم خودمون هفتادی هستیم و خاطره های زیادی داریم...... با تک تک انیمیشن ها
      ولی در نظر بگیرید تاثیرات مختلف در سطوح جامعه قابل مشاهده ست. حجم وسیعی از انحرافاتی که متاسفانه وجود داره به خاطر تاثیر ناخود آگاه انیمیشن ها و فیلم ها و محصولات رسانه ای است.
      البته که عوامل دیگر هم بی تاثیر نیست
      ولی اگه بخوایم کلاً خوش بین باشیم، به نظرم وضع خوبی نخواهیم داشت در آینده
      شاید من و شما منحرف نشده باشیم چون مبنای خوبی تونستیم پیدا کنیم
      ولی میتونیم حکم کلی بدیم؟!!که برای همه مشکلی نداره!؟!؟

      و قطعا هم ایشون نظر خودش رو گفته
      ولی اینکه چه شخصی گفته توی اینجا به دلیل سابقشون موضوعیت پیدا میکنه
      به نظرم باید بهش توجه کرد
      بازم ممنون از شما
  12. ببینین من خودم مسلمانم و به اسلام ایمان دارم.اما خوب استاد مهرداد رئیسی چه اتهامایی بهش زدین.

    1(ایشون به دلیل ویژگیش در خوانندگی و کار دوبلوری قبل از گروه صنفی گوندگان جوان گروهی به وسم گلوری اینتر تیمنت داشت"گلوری اسم دخترشه"که از اون پول بزرگی به دستش زسید به دلیل محبوبترین دوبله ها و تا سال 96 دوبله هاش پولی بود و بعد از اون اختیاری کردش).

    و مسئله 2 ایشون از ایرام فرار نکزده به دلیل تک خوانی زنان

    و دوبله با لهجه اینقدر این گروهو کوبیدن چون بهترین گروه دوبلاژ کشور بودو رئیسیو زندانی کردن که رفت از ایران.خوب شما بودی نمیرفتی که زوری میگن کارتو بد انجام بده شهرتتو از دست بده!

    و شعر فروزن اون 25 زبان دنیا اولا کامل نبوده و هر زبانی تیکه تیکه خونده و اینکه اصلا فارسی جزو 25 زبان نبوده و گروه گلوری تمام انیمیشنایی که دوبله کره اهنگاشو فارسی کرده چه ربطی داره بعدشم معنی اصلی اهنگ نبوده.اگر چیزی مونده خوشحال میشم بهم بگین!

    • پاسخ:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از نظرتون
      استاد بودن آقای رئیسی رو من که منکر نیستم؛ هیچکس هم فکر نمیکنم منکر باشه
      ادعاهایی هم که کردید، قابل تامل هست. ولی خب ما طبق بررسی هایی که کردیم به این نتایج رسیدیم
      و البته که قسمت هایی که با کلمه #شاید مطرح شده تحلیل هست. و مابقی فکت

      عوامل سیاسی قطعا دخیل بودند و من از این مسئله واقعا ناراحتم که چرا انقدر هنر نداریم که امثال ایشون رو نگهداریم.....؟؟
      درباره شعر فروزن هم نظرمون رو گفتیم.
      و طبیعتاً باید دوبله میشده به فارسی
      ولی اینکه چطوری .....
      مهمه
      مفهوم و معنای شعر


      به نظرم باید درباره فلسفه انیمیشن و شعر مطالعاتی داشته باشید. ما یک نمونه معرفی کردیم
      و مجال این بحث در کامنت نیست طبیعتاً
      ممنون بازم از نظرتون

  13. داداش مردانه کار ندارم به اینکه کی طرف انقلابه . کی ضد انقلابه . ولی خداییش خودت بگو . وضع معیشت مردم ما قبل انقلاب چی بود . بعد انقلاب چی شد . من کار ندارم کی حقه کی باطل . ولی قطعا اونی قهرمانه که طرف مردم باشه . اقای رییسی یکی از بهترین های ما بود که از دستش دادیم . کسی تو کارش استاد بود . کسی که تو میدون دادن به جوون ها و پیدا کردن استعداد های مختلف دوبله از هیچ چیزی دریغ نمیکردن . نمیدونم . شاید یجورایی این انقلاب ماهیتش این باشه که استعداد هایی که از دل مردمن و میخوان برای مردم کار کنن رو تباه میکنه . الان به عینه داریم میبینیم که بعد از رفتن ایشون . چقدر صنعت دوبله انیمیشن ما ضعیف شده . اون هیچی نمیخواست . فقط ازادی میخواست . ازادی که حضرات ازش گرفتن . خداوکیلی کار ندارم . اینم شده مثل قضیه ارباب حلقه ها . بابا طرف اومده یه فیلم بر اساس یه کتای نوشته و حالا گیریم که از یه سری از منابع دینی مختلف الهام هم گرفته باشه . بعد میان میگن داره امام زمان رو مسخره میکنه . واسه این بنده خدا هم میگن اومده اعتقاد بچه هارو تغییر بده . حاجی جون اونی که داره خط اشتباه رو میره شما و امثال شمایید که هنوزم که هنوزه دارید به این انقلاب شکست خورده دامن میزنید و مانع پیشرفت مردم این کشور میشین . خلاصه یگم "اب دریا به دهن سگ نجس نمیشه" هرچقدر هم پشت اقای رییسی روایت سازی کنید . باز هم جاش تو قلب ما جووناست . کسایی که با اثار اقای رییسی بزرگ شدن . حرف اخر اینکه ما با کارهای ایشون یاد گرفتیم چطور مهربونی کنیم . یاد گرفتیم چطور ظلم ستیزی کنیم . یاد گرفتیم چطور هم نوعمون رو دوست داشته باشیم و خلاصه اینکه انسان باشیم و از زندگی لذت ببریم . نه اینکه برده انقلاب و دین باشیم

    • پاسخ:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از نظرتون
      من انتقادهای سیاسی رو بعضیشو قبول دارم. و قطعا خییییییلی کارداریم تا درست شدن مملکتمون
      ولی خب بحث سیاسی نیست لزوماً
      یکی از ضعف های جدی ما نگهداشتن افراد مستعدی مثل ایشون هست
      و من این نقد رو کاملا قبول دارم
      امیدوارم که بتونیم کمک کنیم این اتفاقا نیفته و استعدادهای خوبی مثل ایشون از این مملکت نرن
      و استاد بودن ایشون در کارشون رو هم منکر نیستم
      ضمن اینکه، طبیعتآً دفاع از بحث انقلاب و ... چیزی نیست که در کامنت و پست امکان پذیر باشه. ولی پیشنهاد میکنم حرف متفکرین اونطرف و این طرف رو #باهم بشنوید
      و قضاوت کنید

      ضمن اینکه ، بندگی در دین، بردگی نیست...
      امیدوارم روزی در این رابطه فکر کنید
      موفق باشید

    • پاسخ:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از نظرتون
      به نظرم واضحه؛ نیست؟!؟
  14. سلام

    تحلیل خوبی بود....

    اگه اون پیج اینستا رئیسی رو اخر متن نمیزاشتید خیلی حرف سختی و بزرگی میشد حرفاتون، ولی خب از اینطور گارد گرفتنش نسبت به اسلام و دین و انقلاب و... میشه بقیه چیزا رو هم نتیجه گیری و تحلیل کرد... 

    انیمیشن های دیزنی که کاملا اوج اهداف پلید و مفسدانه شون معلومه... مخصوصا اگه یذره درباره کارفرما های دیزنی و هالیوودی و اینکه تهش به کجا وصل میشه کسی تحقیق کنه همچین ح-رفایی(اشاره به نظرات جذاب دوستان//:) رو نمیزنه! این حرفای با هیجان و عصبانیت زیادشون اصلا بزرگترین دلیل بر بی منطق حرف زدن و بی فکر حرف زدنشونه!! 

    من به شخصه 4 سال پیش عاشق این اهنگ فروزن شده بودم! و یه جورایی معتاد!! حفظش کرده بودم و مخصوصا دوبله ی قشنگی هم که داشت خیلی میخوندمش!!

    ولی خب الان که سنم بالاتر رفته و اطلاعاتم در این زمینه هم بالا رفته معانی اصلیش رو تشخیص میدم!!

    متاسفانه در  این عصر  هم که مجبوریم به همه چیزهایی که از هالیوود و کلن همه نشریات و منابع تبلیغاتی و فرهنگی غرب میاد با بدترین دید ممکن نگاه کرد... مخصوصا که کل رسانه هاشون دست یهود و ماسون و صهیون هست... و اینا هم که معلومه اهدافشون!! اصن یهودی بودن کارگردان یا حتی اعضای تهیه کننده یه فیلم یا مقاله یا... میتونه خو.دش به تنهایی یه ادله کافی بر شک کردن و مشکل دار بودنش باشه! 

    بازم ممنون از این مطالب مفیدتون که حداقل چشم خیلیا رو باز و برای تحقیق در این موضوعات مشوقشون میکنه. (:

  15. چنگیز جلیلوند

    با سلام و احترام خدمت شما حق با شما به این پشمک مثل امیرتتلو میمونه آدم کثیفه خاک بر سرش 

    • پاسخ:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از نظرتون

      والا من بحث توهین و اینا رو حتی در حد پشمک قبول ندارم. ولی خب تحلیل هایی بود که گفتیم
      خدا همه رو عاقبت بخیر کنه
      از جمله خود ما

      شاید رئیسی هدایت بشه و ما ...؟!
  16. ممنون از مباحث خوبی ک در اختیار ما قرار دادید.

    من ک پاک گیج شدم چ کسی راست میگوید و چ کسی دروغ میگوید.خدا خودش داناست و حقیقت را میداند و باهمه با عدل برخورد خواهد کرد و هر کس ب جزای اعمالش میرسد.حال ایشان ک بزرگ ما بودن از بچگی چ خطایی کرده پای خودش و شرفش.

    بحث ما بد بودن کشور ایران یا بد بودن مذهب اصلی ایران نیست‌. تمامی ادیان الهی برای شناساندن اصل مهم زندگی انسان یعنی انسانیت اورده شدند تا راه راست و درست را ب ما ک گمراهی بیش نیستیم نشان دهند.

    بحث  امروزه مردم درباره بد نشان داده شدنمان در جهان است. کشور ما اینگونه نبود کشورکهن  ما در اوج قدرت بود و همانطور ک شما اشاره  کردید پس از اسلام دانشمندان زیادی داشتیم و در سیاست،عدالت،صنعت و نوآوری زبان زد همگان بودیم.

    امروزه مردم اشتباهات بعضی از بالایی هارا میبینند که  خود را پشت نقاب اسلام و درستکاری پوشانده اند

    این دردناکست .بخدای محمد (ص)

    آیا منظور محمد (ص) از اسلام اینی است ک هم اکنون اجرا میشود؟!

    • پاسخ:

      سلام دوست عزییز
      واقعا ممنون از نظرتون
      بله؛ صحبت شما درسته... تمام ادیان برای سعادت ما اومدن و به مرور تکمیل شدن. و اسلام کاملترین اونهاست
      صدالبته که ما خیلی با چیزی که پیامبر و امامان عزیزمون مد نظر داشتند فرق داریم ... ولی خب نمیتونیم از ریشه بگیم که این دین و دیانت درست نیست.
      اساسا هیچکس نمیتونه بدون دین باشه؛ حتی بی دینی خودش یه دینه !!! خدا تمام کسانی که پشت ظاهر دین قایم شدن و به اسمش دارن کارهای اشتباه میکنن هدایت کنه و اگر هدایت نمیشن رسوا و نابودشون کنه. ولی وظیفه ما هم هست که گناه یه مسلمان رو به حساب اسلام نذاریم.

  17. من الآن که دارم این مقاله رو میخونم تازه یادم افتاده بود که به زمان یه استودیویی بود به اسم گلوری که من باهاش خاطره داشتم و وقتی که میبینم مهرداد رئیسی واسه چی پاشده رفته واقعاً خیلی ناراحت میشم میگم کاش حداقل رئیسی بعد از اینکه رفت خارج سرشو میکرد تو لاکش تا شاید یه روزی برمیگشت ایران دوباره گلوری رو سر پا میکرد یا حداقل بعد از رفتنش گلوری سر پا میمون و به کارش ادامه میداد آخه واقعاً خیلی خوب دوبله میکردن حالا اینکه کارتون های دیزنی مورد داره یا مهرداد رئیسی پول بگیر اونا بوده به یه طرف من حرفای شمارو قبول دارم ولی این مقاله واقعاً برای متقاعد کردن بعضی ها واقعاً دلیل و مدرک کافی نداشت یه گله هم از شما داشتم من خودم انیمیشنFrozen یک و دو رو دیدم و واقعا آدم معتاد کارتون میشه مخصوصا قسمت اول اونم با دوبله گلوری حالا من سوالی که از شما دارم اینه که مثلاً معنی آهنگ The it go به کاپیتالیسم و کمونیست و ... ربط داره (مثلاً گفتم) چه تاثیری روی برادر کوچیکه من که از این چیزا سر در نمیاره داره آخه الآن چند روزه داره فروزن رو میبینه اونم روزی چند بار و اصلا تو باغ این مسائل نیست و من بعید می‌دونم که تاثیری روش داشته باش (هرچند که به مسئله تاثیرات این شعرا رو زمیر ناخودآگاه آگاهم) ولی به هر حال باهاتون حال کردم مخصوصا با جوابایی که به بعضیا دادین

    • پاسخ:

      سلام دوست عزیز... بله ما هم دوست داریم خودی هامون زیاد باشن! و جذب حداکثری داشته باشیم. ولی خب حیف که خیلی ها مسیرشون بدون تفکر جدا میکنند... و اشتباهات برخی رو به پای اصل مینویسند.
      نکته اساسی درباره این یادداشت اینه که ما درباره خیلی چیز ها به اصطلاح #مدرک نداریم و فکت و تحلیل داریم. باید مثل پازل کنار هم بچینیم و با عقبه ای که از دشمن سراغ داریم تحلیلشون کنیم... اینم یکی از اونهاست.
      و اینکه فرمودید چه طور میتونه روش تاثیر بذاره!؟
      خوبه درباره تاثیر رسانه ها بر ضمیرناخودآگاه یه تحقیقی بکنید. ذهن مفاهیم عمیق فلسفی رو درک میکنه در ناخودآگاهش و به مرور زمان روی نگاه خودآگاه ما به دنیا تاثیر میذاره
      بعنوان مثال: در انیمیشن ریو، همه ما دشمن اصلی رو #چوب_بر ها میدونیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! درحالیکه دشمن اصلی طبیعت کارفرمایان اصلی این چوب بر ها هستند.. که نظام سرمایه داری (کاپیتالیسم) باشه!
      به همین راحتی ذهن منحرف شد .....
      به نظرم مثال واضحی بود

      ولی بازم ممنون از نظری که دادید و لطفی که داشتید
      اینم بدونید ما برای حال گیری جواب دوستان عزیزمون رو نمیدیم.... دوست داریم کمکشون کنیم در مسیر فکر کردن.
      یاعلی
  18. سلام خسته نباشید. ای کاش به جای اینکه تمام توجهمون روی اشخاص و تعصب یا دشمنی باهاشون باشه به این حقیقت دقت کنیم که چه محصولی و با چه هدفی در اختیار کودکانمون قرار میگره و افکار و اینده اون رو تشکیل میده

    ممنون بابت مطلبتون باعث میشه به صورت اگاهانه تر با انیمیشن های خارجی برخورد کنیم

  19. سلام خیلی مممنون بابت روشنگری عالیتون من تا قبل از خوندن این مطلب فکر میکردم مهرداد رئیسی یه آدم خوبه که داره به ما خدمت میکنه🤦🏻‍♀️😂اما الان فهمیدم که چه اشتباهی میکردم خیلی خیلی ممنون👋🏻

  20. ایـــــــــــران

    سلام خدمت ادمین عزیز سایت.

    مطالب شمــــــا بسیار آموزنده بود و قطعا تاثیر مثبتی در فرهنگ و شناخت این مرد کثیف خواهد بود. من خودم قبلا به شخصه عاشق کار هاش بودم تا اینکه در اینترنت جستجو کردم و فهمیدم این ماجراش چی بوده.

    از مطالبتون ممنون

     

    • پاسخ:

      سلام دوست عزیزم
      ممنون از لطفتون...
      امیدوارم موفق باشید
      و برای ما هم دعا کنید که مسیرمون رو درست ادامه بدیم!

  21. با سلام خدمت شما من خودم از این اقا به خاطر بی ادبی هاش خوشم نمیاد اما چون باید همیشه از کسی که مورد تهمت واقع شده دفاع کرد مجاب به ارسال این نظر شدم پاسخ سوالات شما نتیجه چند سال فعالیت بنده در حوضه دوبله و به طبع شناخت از اتفاقات گلوریه
    به ترتیب پاسخ شبهه پراکنی های شما رو میدم
    1-بودجه گلوری: محل استدیو و امکانات گلوری توسط پدر اقای رئیسی که فردی متمول بوده تامین شده و همینطور مخارج اغاز کارشون البته شنیدم که قبل از دوبله ایشون  در حوضه پخش محصولات فرهنگی هم فعال بودن که میشه با درامدش با وضع اقتصادی اوندوره یک استدیو رو تجهیز کرد و همچنین دستمزد سایر گویندگان از طریق درامد واصله از سفارشات داخل کشور تامین میشده الان که هزینه هر کار 4.5 میلیونی هست ! دستمزد دوبلورای گلوری هم خیلی ناچیز بوده اون دوره ! جایی دیدم یا شنیدم 40000 تومن برای هرکار ! در ضمن تعدادی از اعضای گلوری به دلیل عدم پرداخت دستمزد از اونجا خارج شدن

    2-وبسایت گلوری تون: این وبسایت ده سال عمر نداره که شما نوشتین ده ساله رایگان پخش میشه و در ضمن اوایل راه اندازی سایت پرداخت ها اجباری و از درگاه زرین پال بوده به این صورت که تا پول پرداخت نمیشده امکان دریافت فایل وجود نداشته اما بعدها احتمالا به علت عدم استقبال لینک به صورت اختیاری میشه درست مثل تهران دابشو

    3-تمامی انیمیشن هایی که فرمودید نسخه دوبله صدا و سیما و سایر موسسات را هم دارند لطفا مقاله بعدی را درباره ماموریت سندیکا بنویسید راهنمایتان می کنم از استودیو کوالیما شروع کنید

    4-والت دیزنی تنها به زبانهایی که در کشورهایشان اکران داشته باشد صداگذاری و خوانندگی می کند چون به نوعی برای قوام و دوامش و جیبش نیاز است

    5-اقدامات اقای رئیسی در بارگذاری چنان کاریکاتوری کاری زشت بوده که احتمال میدهم به علت کینه ای باشد که از دستگیری سال 91 و برداشتن تابلو گلوری باشد و البته توهین به ولی چه معصوم وچه غیر معصوم امریست نابخشودنی

    6-فعالیت اقای رئیسی در رادیو جوان امری بدیهیه و البته که اشتباهه که احتمالا ناشی از اشنایی هاییه که از همکاری گلوری و پی ام سی و امثالهم حاصل شد قرار نیست که حتما ماموریت باشه پول زیاد دادن طمع کرده البته اگرم یه همچین ماموریتی وجود داشته باشه هیچکدوم از استدلالاتون نمیتونه این ماجرا رو قاطع اثبات کنه که اقای رئیسی از دیزنی ماموریت داشته

    7-گفتین رادیو جوان مال یهوده لطفا اسنادش رو به من ایمیل کنین چون من عاشق بحثای صهیونیست شناسی هستم(لطفا منو ارجاع ندید به  اقای امین فردین یا اقای امید دانا چون طبیعتا گوش نخوام دادشون اونها ماهیت خودشون زیر سواله)

    8-در حال حاضر فرضیه هایی در ذهن دارم که اقای رئیسی شبکه ای عنکبوتی (در هم تنیده) از دوبلورای قدیمیش ساخته اگر در رابطه با اونها تحقیق کنید چیزای بیشتری گیرتون میاد و البته اگر قابل دونستین بنده هم میتونم کمک کنم

    9-گلوری داره دوباره راه میوفته حواستون که هست؟

    10-موسیقی هایی مثل رها کن: رها کن در اصل مفاهیم ازادی خواهی و استقلال گرایی داره که شخصیت میگه میخوام از ترسی که دارم رها باشم ازاد و مستقل زندگی کنم سوال اینجاست که ایا اسلام با ازادی و یا استقلال مشکل داره البته که نه متاسفانه شما سرمای خفته رو ندیدین وگرنه میگفتین که اگر احتمالیم وجود داشته باشه به دلیل قسمتی از موسیقیه که السا (اسم شخصیتی که اهنگ میخونه) پوشش قبلی خودشو که پوشیده تره برمیکنه و پوششش به قولی باز تر میشه

    11-شما اگر برید طلسم شدگان دوبله سورن یا علاالدین تهران دابشو یا برخی کارای کوالیما و یا رجب ایودیک آواژه و و و رو ببینید اونجا به مرادتون بیشتر میرسید تا گلوری

    12- منم مثل شما دوست دارم با این مفاهیم غلط رسانه ای مبارزه کنم ولی تهمت زدن و بدون اگاهی حرف زدن کار درستی نیست تهمت حتی اگر به شقی ترینها هم زده بشه بده اینو باید از اماممون یاد بگیریم 50 درصد احتمال داره حرف شما درست باشه اما گیریم هم که درست بود حرف درستو با مدرک و تحقیق کافی میکنن داده ها نشون میده که دست هایی پشت پرده مهرداد رئیسی رو فراری دادن و کنار قبر گلوری انترتینمنت با لباس رنگی فاتحه خوندن همونایی که گفتن رئیسی خواننده زن اورده تربیت کرده تو گروهش و باعث لغو مجوز گروهش شدن به دلیل دوبله های موزیکال بعد یه دفعه دیدیم سندیکا (وابسته به صدا و سیما ) هم داره همین کارو میکنه ولی نه تنها مجوزشون باطل نشد کارشون بلکه مایه فخرشونم شد! سورن هم همینطور تهران دابشو هم همینطور پس لطفا اولا یا مقاله ننویسین یا مستدل بنویسین  ثانیا اگر واقعا بی طرف هستید منتظر مقاله هاتون درباره سایر گروه ها هستم واگر خدانکرده جزو اون دسته افراد مقرض هستید لطفا اسلام عزیز رو بهانه نکنید و آخر بازهم میگم آماده منتشر کردن مقاله ای درباره شبکه عنکبوتی آقای رئیسی هستم! کامنتو تو نکته 12 خاتمه میدم چون این عددو دوست دارم

    انتظار انتشار کامنتم ندارم چون میدونم ممکنه منتشر نشه 

     

    • پاسخ:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از نظر مفصلتون
      ما طبق تحقیقاتی که انجام دادیم این یادداشت رو منتشر کردیم
      و طبیعتاً شما هم منابعی برای تحقیق داشتید
      از جمله درباره سایت که تقریبا مطمئن هستیم
      و درباره ماموریت هم عرض کردیم #شاید و همون احتمال 50 که فرمودید هست
      شاید نیاز باشه متن رو دوباره مشاهده کنید
      ولی بحث پروژه نفوذ رو شاید در نظر نگرفتید. نفوذی که روی افراد صورت میگیره و متوجهش حتی نمیشن. این احتمال هم هست. درباره سندیکا دوست داریم اطلاعات بیشتری داشته باشیم
      من هم طبق برخوردی که به پست اقای رئیسی کردم اقدام به نوشتن این یادداشت کردم. و صرفاً بیان یک دغدغه بوده، نه غرض ورزی... چرا که به هیچ عنوان ذینفع نیستیم و به هیچ جایی هم وابسته نیستیم
      درباره مفهوم آزادی در شعر، این مفهوم به جد با اباحه جابجا شده قطعا که تفاوت این دو رو میدونید... 
      و آماده همکاری با شما دوست عزیز هستیم برای یادداشت های آینده؛ هرچند که واقعا در برنامه مان نیست! چرا که انقدر کار زمین مونده وجود داره که یه جورایی شاید به ما نرسه اینا.. البته که سعیمون رو باید بکنیم


  22. سلام آقای عزیز تا جایی حرفتان درست است بله بعضی چیزای دیزنی روی ضمیر ناخودآگاه تاثیر میگذارد ولی متاسفانه شما این قضایا رو خیلی جدی گرفتید مثلاً همین آمریکایی ها فیلم حضرت محمد ع را ساخته حتی چنتا کارتونم من ازش دیدم و بخاطر این که به ما شیعه ها احترام بگذارند حضرت علی رو نشون ندادند پس به ادیان مختلف احترام میگذارند من نمی‌گویم آمریکا خوب است ولی ایران هم تو خیلی از زمینه ها داره اشتباه میکنم مثال اگر آیت اله خمینی حجاب رو اجباری نمی‌کرد یا خلخالی بلدوزر نمی‌آورد تخت جمشید را خراب کند شاید جای جوونا به اینجا کشیده نمیشد که طرف به حضرت امام حسین هم توهین کند راستی قبل از اسلام ایران بهترین کشور از لحاظ فرهنگ و سواد بود و دانشمندان زیادی هم داشت ولی چون همین افراد به ظاهر مسلمان کتاب خانه هایشان را آتش زدند شما باید به تحمیلاتی که یک مردم ایران میشود و مشکلاتی که تو ایران هست صحبت کنید مثلاً من الان محصلم باید کتاب تاریخ و شیمی ما رو بخونید بخدا هیچی به ما درس نمیدن معلمان بدرد نخور رعیس آموزش پرورشم قد بز حالیش نیست 

    ایران خیلی مشکل داره چون افرادی که لباس پیغمبر خدا رو پوشیدن دارن مملکت رو حاپولی میکنن شما در مورد ایران چیمیدونید که تاریخ قبل از اسلام را به ریش خند میگیرید اسلام دین قشنگیه ولی شما بااین کاراتون باعث می‌شود یه جون دین دیانتو بزاره کنار ببینید دیگه دوره زمونه طوری یه که دیای علمه ولی کشور شما فقط میگه دین مردم و روتو منجلاب کشیدید باید قبول کنید که جمهوری اسلامی به ظاهر اسلامیه و کاش کشور کشور کمونیستی باشه ولی به اسم پیغمبر خدا مملکت رو به فنا نده به هر حال مثلاً اگه شما آقای رعیسی رو یکم بیشتر حمایت میکردن شاید الان باز هم تو ایران بود و کار های قشنگ تولید میکرد آقای رعیسی یک نابغه ولی در عین حال احمق است من از دست شما خیلی ناراحت شدم که گفتید قبل از اسلام ایران دانشمند نداشته این نشان‌دهنده بی سوادی شما به تاریخ ایران زمین است بعد از اسلام متاسفانه ما خیلی ضعیف شدیم هم نظامی هم فرهنگی باید در این مورد مطالعه بیشتری داشته باشید واقعا متاسفم 

     

    • پاسخ:

      سلام
      ممنون از نظرتون

      راستش ما جدی نگرفتیم فقط
      دنیا داره کتاب چاپ میکنه در این رابطه ها و ما نهایتا یه یادداشت داریم میزنیم!!
      و منکر ضعف های موجود در داخل هم نیستم
      ولی باید یادمون باشه که این مائیم که باید ایران رو بسازیم
      اینکه همش بگیم به درد نمیخوره باید بریم از مملکت واقعا شاید بهترین راه نباشه. هرچند شاید به زور اذیتمون کنن و بخوان بندازنمون بیرون!!!!!!!!!!! که واقعا میدونم بعضی جاها اینطوری هم هست

      و باید کاری کنیم که جمهوری اسلامی، که به اسم اسلام هست، حقیقتاً به سمت این پیش بره که رنگ و بوی اسلام رو هم بگیره و در عمل هم اسلام واقعی رو پیاده کنه./


      اینی هم که فرمودید گفتیم دانشمند نداشته درست نیست
      من در جایی گفتم دانشمندان شاخص و آثار علمی قبل از اسلام و بعد از اسلام رو مقایسه کنید تا بفهمید چه تاثیری در ایران داشته
      و مطالعات تاریخی اصیلی هم داشتم در این زمینه
      و با تحقیق عرض کردم
      ممنون میشم از مستنداتتون ما رو راهنمایی کنید

  23. شایدم معنای اون شعر فقط آرامش دادان به روح انسانه...

    اگه چند سکانس قبل از شعر السا رو دیده باشید متوجه میشین که السا خودش رو از دست ظلم هایی که بهش شده و تهمت هایی که بهش زدن اینطور شعر میخونده و از نظر من مفهوم شعر در واقع رها کردن خودمون از دست ادمهایی که بی جا قضاوت میکنند و تهمت میزنند هست باید حرفشون اهمیتی برات نداشته باشه...همین

    من نمیدونم چرا همش طبل جنگو با همه ی دنیا میکوبین... 

    اگه دیزنی همش اینه ما ها سرش تو کار بقیه باشه و الکی تهمت بزنه به کار دیگران به این جا نمی‌رسید که آوازش تو دنیا بپیچه...

    ببین من کاری ندارم شما هر فکری دوست داری بکن ولی من معتقدم خدا به اندازه ی لیاقت انسانها بهشون میبخشه...شاید لیاقت دیزنی اینه که تو دنیا معروف باشه و میلیارد میلیارد درآمد داشته باشه...

    و لیاقت کسانی مثل ما ایرانی ها که همش اینه بچه ها دنبال اینیم که ننگ بندازیم به اینو اون و سرمون بجا اینکه تو کار خودمون باشه تا پیشرفت کنیم همش تو کار اینو اونه...اینکه حتی یه انیمیشن معروف در دنیا نداشته باشیم....

    یکم فکر کن...

    من رشتم انیمیشنه و برای همینه که اینقدر از حق و حقوق رشتم دفاع میکنم چون میدونم چندسال دیگه بازم کسانی مثل شما هستن که قرار همین کارو با انیماتورهای دیگه بکنن و اونا رو جلو آدمایی که کور و کرن بد کنند...

    درست گفتید شاید آقای رییسی هم از دست کسایی مثل شما فرار کرده به امریکا...

    براتون متاسفم فقط همین

    • پاسخ:

      سلام
      ممنون از نظرتون
      و برداشتتون از شعر کاملا قابل احترامه
      ولی خب برای یک برداشت فکت های دیگه ای هم باید داشت. تغییر لباس، سیر داستان و ...


      و قطعا منکر کم کاری های خودمون نیستم
      و حرف شما رو قبول دارم

      بحث طبل جنگ هم نیست
      یک دغدغه هست که چرا نتونستیم امثال رئیسی رو حفظ کنیم؟! چرا نمیایم تفکر درست رو با انیمیشن صادر کنیم؟! و چرا متوجه بعضی نفوذ ها نیستیم>؟؟!
      دیزنی داره کارشو میکنه و تفکراتش رو درون دنیا منتشر میکنه. و این کارشه دقیقا.. و یکی از کارهایی که میکنه بی نقص جلوه دادنشه. که کسی نقد نکنه مفاهیمش رو
      ولی به مرور کم کم خودش رو نشون میده
      از جمله ورود کاراکترهای همجنس باز به دنیاش که واکنش خود غربی ها رو به همراه داشت...


      قطعا رئیسی دلایل سیاسی هم داشته برای خروجش
      و این رو هم منکر نیستم
      بدرفتاری ها باعث این اتفاقات میشه
      ولی توهین به تفکرات دیگران در هر مرام و مکتبی محکومه

      ما هم بدون دلیل  حرفی رو نزدیم
      و بقیه رو هم گفتیم #شاید

      و بی خود دوست نداریم کسانی که دارن توی ایران کار میکنن رو با یادداشت یا حرفی اذیت کنیم
      چرا که دوست داریم بیشتر حفظ کنیم سرمایه هامون رو
      تا اینکه از دستشون بدیم

      و ممنون بابت تاسفتون
      دعا کنیم که بهترین راه رو همه پیدا کنیم

  24. سلام. ببینید شما فرمودید که انیمیشن frozen به آزادی نفس اشاره داره. خب به فرض درست من دو تا مبحث میخوام بگم.

    اول شرکت والت دیزنی از ما پول نگرفته که براساس نظر ما فیلم درست کنه اون ها بر اساس فرهنگ خودشون موضوع و داستان فیلم هاشون رو میسازند(مثل ما) این درست نیست که یک فیلمی رو که واقعا شاهکاره قضاوت کنیم. من خودم این فیلم رو دیدم از لحاظ کلیت داستان و به نظر ساختی عالی بود یک بچه کلیت میبینه با فلسفه کاری نداره. نمونه اش من، کودکی من اصلا به اینی که گفتید توجه هم نکرد یه بچه بیشتر رنگ شکل و کلیت داستان توجه داره من الان بزرگ شدم و اصلا تاثیری روم نذاشته. میدونید تنها چیزی که خیلی تاثیر گذاشت روم عشق خواهرانه بود اینکه همیشه کنار هم و به هم کمک می‌کردند.

    دوم شما یا فیلم درست ندیدی یا اصلا ندیدی.. چون السا بعد که متوجه شد که با آزادیش( به قول شما) چه به روز مردمش اورد برگشت و با خواهرش دوباره همه چیزو خوب کرد برگشت و تونست جادوش رو کنترل کنه. به نظرم نشون داد که نباید مغرور باشی و اونطور که میخوای آزادانه همه کار بکنی. 

    نمیدونم شاید شما درست میگید شایدم نه. اما من به این باور دارم که نباید لذت بچگی لذت دیدن چیز های قشنگ مثل اسب تک شاخ. یه دخترپرنسس چیزای قشنگ رو از بچه ها گرفت.

  25. من برای گوبندگی توی گلوری کلاس رفتم ، در حال حاضر هم مدیر دوبلاژ هستم .. اینایی که نوشتید رو قبول ندارم .. ما به عنوان نمونه کار و تمرین ، نقش می گفتیم . خود من کسی بودم که دو سال بدون حقوق اونجا صداپیشگی کردم و الان دارم نتیجه و تجربه ی اون سال ها رو استفاده می کنم . اقای رییسی از جایی پول نمی گرفت . ما همه مون خودجوش اونجا کار می کردبم ... الان خیلی ها هستند که میان و توی پروژه های من به صورت رایگان صدا پیشگی می کنن تا تجربه کسب کنن .. اونجا اولین جایی بود که مجبور نبودیم از مافیای صدا و سیما به زور رد بشیم و گویندگی کنیم ..ما به گویندگی انیمیشن انقدر  پیچیده و توطئخ آمیز که شما فکر می کنین ، فکر نمی کنیم .

    • پاسخ:

      سلام
      ممنون از  نظرتون
      و خوشحالیم که عزیزانی مثل شما توی این پست کامنت گذاشتند

      توی نوشته به این مسئله اشاره کردیم
      اما
      بحث خود آقای رئیسی در ابهام هست، قبول کنید که نمیشه به این راحتیا قبول کرد
      مافیای صدا و سیما رو هم شنیدم و میدونم که هست

      گویندگی انیمیشن شاید پیچیده و توطئه آمیز نباشه
      اما خود محتوایی که میگید، قطعا هست
      و دیزنی رسالتش اینه
      اگر نبود، کتاب های فراوان فلسفه انیمیشن هیچوقت نوشته نمیشد !
      ممنون میشم که به اون ها هم سری بزنید که ببینید قضیه اینقدر هم ساده نیست
  26. والا اگه منم غلامرضا منصوری مینداخت زندان و اتهام میبست

    این قاضی حق خیلیا رو ضایع کرد و آدرس سرم کلی اختلاس به جیب زد رفت اونور ۰را اینو نمیگین شما .

    چی بگم اخه دلار شده ۲۶ تومن ربط به تحریم داره^_^؟؟؟؟

    • پاسخ:

      سلام
      والا این آقایی که میگید رو دقیق نمیشناسیم به این شکل
      ما توی حوزه خودمون باید کار کنیم و مطلب بزنیم

      و قطعا منکر کم کاری های خودمون نیستم
      و حرف شما رو قبول دارم که وضع اقتصادی خرابه. و مقصر هم در داخله بیشتر


  27. ببینید. این آقا زمانی اقدام به تاسیس این گروه کرد که ما هیچ گروه دوبلاژ تخصصی نداشتیم که بیاد واسه ما انمیشنهای روز دنیا رو دوبله کنه حتی خود صداوسیما. خیلی از افرادی که همین حالا دارن توی صداوسیما و جاهای مختلف فعالیت هنری انجام میدن زیر دست این آقا و گروهش پرورش پیدا کردن مثل محمدرضا علیمردانی حامد عزیزی  هومن خیاط  اشکان صادقی وخیلیای دیگه .و باید بگم صادق زیبا کلام و امثالش مثل اصلاح طلبا مترسگ این رژیم هستن . زیبا کلام و امثالش  نشانه ای از عوام فریبی هستن به این صورت که شما فکر میکنی در رژیم آزادی بیان وجود داره درصورتی به هیچ وجه وجود نداره .نمونه های زیادی هستن که فقط به خاطر یه نقد براشون حکم بریدن مثل آقای محمد علی کامفیروزی وکیل دادگستری که درسال 95 در جلسه ای به رهبر  جمهوری اسلامی میگن که پرسش از برخی نظرات حضرتعالی منجر به برخورد قضایی میشود و درجواب اقای خامنه ای میگن که مخالف بنده حرف زدن اصلا نه مواخذه دارد نه جرم است . حالا این منتقد محکوم شده به دوسال حبس تعلیقی حالا شما بگو نقد کردن از ما سلب نشده.

    • پاسخ:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از نظرتون

      بله میدونم این مسئله رو
      و شاگردانش رو هم میشناسم

      ولی بخش سیاسیش رو واقعا نمیدونم باید چی بگم؛ چون تخصصی ندارم
      و امیدوارم که سند هم داشته باشه
      ما که حرف زدیم گفتیم #احتمالات و #شایدها هست
      ولی شما خیلی صریح صحبت فرمودید
      امیدوارم که عاقبت بخیر بشیم همه
    • پاسخ:

      سلام
      امریکا ....
  28. ببینید داریم در مملکتی زندگی میکنیم که ساده ترین اعمال اجتماعی مثل نقد کردن از ما سلب شده و داره میشه هرکسی عقایدی داره اما سرکوب این عقاید مارو به یک کشور دیکتاتوری  و منزوی تبدیل کرده جای تعجبی نداره که این آقا بخواد مهاجرت کنه .بدلیل وجود افرادی مثل شما که این سایتو تاسیس کردین  که قصد دارین عقاید متعصبانه و به دور از اندیشتونو رو به همه تحمیل کننین این مملکت هیچ وقت مملکت نمیشه . 

    • پاسخ:

      سلام دوست عزیزم و ممنون بابت اینکه صادقانه نظرتون رو گفتید.
      خب، ببینید اینکه نقد کردن سلب شده رو دقیقاً نمیفهمم!! چون داریم میبینیم که مثلا اساتید دانشگاه های ما به راحتی اصل نظام رو نقد میکنن و کسی متعرضشون نمیشه. مثل زیباکلام!
      احساس میکنم این مسئله ای که فرمودید بر اثر تبلیغاتیه که تا به حال شنیدید... همه دارن هم دیگه رو نقد میکنن.. ولی میدونید بحث سر چیه!؟؟ توهین... توی هیچ جای دنیا توهین مورد قبول نیست. ما هم به آقای رئیسی توهین نکردیم و فقط تحلیل هایی درباره اتفاقاتی که میدیدیم گفتیم...
      و سوال بعد اینه که ما کجا داریم تحمیل میکنیم عقایدمون رو؟! یه سایت زدیم و داریم نظراتمون رو مطرح میکنیم. هرکس خواست فکر کنه و قبول کنه و هرکس نخواست عقایدش محترمه... اجباری در کار نیست
      و اینکه به دور از اندیشه هست هم کمی انصاف و منطق میطلبه که خب از نظرات دیگه و پاسخ هایی که داده شده قطعا مشخص میشه.
      بازم ممنون از نظرتون
  29. داداش پارکتو عوض کن

    یعنی گوز و به شقیقه خوب پیوند میدی

    خدا یه نعمتی به اسم عقل و یکی دیگه به عنوان وجدان بهمون داده

    امیدوارم از اولی از این به بعد استفاده کنی و دومی هم نخوابیده باشه

    اقای رییسی به یه ایران ثابت شده است و جزو بهترین خاطرات ما دهه هفتادی هاست

    بگید موافقت نکرد با شماها هم کاسه شه سر همین دارید براش میزنید 

    اب و پماد مفید برات

    • پاسخ:

      سلام عزیز
      نمیدونم چطور شما دقیقاً پیوند این دو عنصر رو دیدید؟! احتمالا با همون عنصر عقل مشاهده فرمودید!
      اما به هر حال؛
      خواب بودن یا نبودن... مسئله این است.
      رئیسی در رادیو جوان مشغوله.. جایی که از سرویسهای امنیتی امریکا بودجه دریافت میکنه برای اجرای پروژه های فرهنگی علیه ایران (برنامه های یوتیوب امیرفردین رو ببینید کسی که اصلا ربطی هم به انقلاب و جمهوری اسلامی نداره تا بفهمید ماجرا چیه؟! البته که به گفته های ایشون هم جاهایی نقد وارده ولی در کل) اونوقت خواب بودن ما یا شما مشخص میشه عزیز دلم.

      کسی منکر خاطره ساز بودن ایشون نشده. اما آیا دقت کردیم محتوای انیمیشن های والت دیزنی چیه؟! یا همین که خوشمون اومده کافیه؟؟؟!!!!! اگر دومی رو بگید حرفی ندارم و میگم موفق باشید. اما اگر بگیم دقت نکردیم، پس لطفا این کار رو انجام بدید. و فقط وبسایت های خارجی رو ببینید اصلا... نه ایرانی ها! مثل کامنسنس

      آب و پماد هم چشم... ممنون از توصیه‌تون...
      موفق باشید
  30. متاسفم براتون که وقتی جوابی برای گفتن ندارید نظر دیگران رو تو سایت منتشر نمیکنید.

    واقعا که.....

    • پاسخ:

      جواب شما منتشر شده است بزرگوار. عوامل سایت به عللی در جای دیگه ای مشغول هستند و مشغول پروژه جدید و بزرگی هستند. از تاخیر بوجود آمدده عذرخواهیم
    • پاسخ:

      خدا ما رو با عشقمون محشور کنه، شما رو هم با عشقتون!
  31. من از انیمیشن های والت دیزنی و همینطور دوبله های شاهکار گلوری و مهرداد رئیسی عشق، خانواده، صلح، امید، پشتکار، فداکاری، دوستی، انسانیت، گذشت، اعتماد به نفس، شجاعت، احترام، اتحاد، پایداری، انسانیت، محبت و ... رو یاد گرفتم و واقعا نمیدونم چطور میتونید به کمپانی بزرگ والت دیزنی این چرت و پرتارو بچسبونید فقط یه مدت بدون جبهه به این انیمیشن ها نگاه کنید کاملا متوجه میشید. با این متنی که از شما خوندم بدون شک بیش تر از قبل طرفدار مهرداد رئیسی خواهم بود چون میبینم انقدر کارش رو خوب انجام داده که شما حتی فکر میکنید دوبله هاش از طرف خود والت دیزنی انجام شده این کارش قابل ستایشه

    • پاسخ:

      سلام دوست عزیزم
      کسی منکر مفاهیم خوب انیمیشن ها نشده. دقت کنید رویکرد ما چی بوده؟! همچنین کسی منکر هنر رئیسی نیست.

      بحث ما بحث فلسفه انیمیشن هست و تاثیراتش روی ضمیرناخودآگاه که یک مبحث بسیار پیچیده است که مستلزم مطالعات زیادی هست. کمپانی والت دیزنی هم در آثارش از فلسفه های مختلف استفاده کرده... و در این بین رئیسی عملاً مانند یک مهره بوده. که الان ماهیت خودش رو نشون داده. مگه اسلام چیزی غیر از عشق، خانواده، صلح، امید، پشتکار، فداکاری، دوستی، انسانیت، گذشت، اعتماد به نفس، شجاعت، احترام، اتحاد، پایداری، انسانیت، محبت و ... هست؟؟! چرا ایشون به طور کل مذهب رو عامل عقب موندگی و ... میدونه؟! سوال اینجاست.

  32. حالا چرا گیر دادید به مهرداد رییسی اینهمه فرزندان مسئولین ازجمله دختر خاتمی آمریکاست

    • پاسخ:

      هرکس باید وظیفه خودش در صنف خودش رو انجام بده.
  33. سلام

    ببین مشتی اینکه شما میای به من آدرس فیلم میدی که نشد جواب سوال من. بهتره شما اول بفهمی من چی پرسیدم بعد جواب بدی.

    من از شما پرسیدم مدرکت چیه که داری میگی اون شعر رو شرکت دیزنی ترجمه کرده و بدست دوبلوران انیمیشن رسونده؟؟ این فیلمی که شما به من آدرسشو دادی فقط یه سری دوبلور دارن این شعر رو به زبان های مختلف دوبله می کنن فقط همین!!

    و مگه کارنامه خانم کریستن لوپز کارنامه ی بدی بوده؟؟

    در ضمن من از شما میخوام که تک نک جمله ی شعر let it go  یا رهایش کن رو برام تفسیر کنی تا ببینم کجاش داره رو مخاطب تاثیر لیبرالیسمیمیزاره.

    و اینکه مگه زمانی که رییسی از ایران مهاجرت کرد چه اوضاعی براش خراب بود؟

    شما تو حرفات گفتی که رییسی فیلم های دوبله شده توسط گلوری رو رایگان در سایت گذاشته و برای اینکه ظاهر حفظ بشه درگاه پرداختی هم قرار داده. خب درحال حاضر گروه دوبلاژ تهران دابشو هم تمام انیمیشن هاشو رایگان قرار داده و درگاه پرداختی هم براش گذاشته پس باید بگیم اینکارش مشکوکه یا مثلا مهره ی آمریکاست؟؟

    انیمیشن های شرکت والت دیزنی هر کدام میلیون ها و تا میلیارد ها دلار فروش می رن اونوقت بنظر شما خانم جنیفر لی(کارگردان انیمیشن فروزن1و2) همچین پولی رو ول میکنه که بیاد روح لیرالیسمی کنه؟؟خودت یکم فکر کن.

    و یه چیز دیگه بالاخره تو خود آمریکا هم هستند والدینی که بچه هاشون براشون مهمن پس چرا تا الان کسی از دست این کمپانی شکایت نکرده؟ که از تولید این همه انیمیشن (که به قول شما برامون مضره) جلوگیری بشه. با توجه به اینکه نزدیک نیم قرنه که این شرکت داره فعالیت میکنه و تا الان 52 انیمیشن تولید کرده.

    شما که میدونی فلسفه انیمیشن frozen 2019 رو برام توضیح بده.

    • پاسخ:

      دوست عزیز صحبتی که درباره دوبله شدن توسط گلوریتون انجام شد یک تحلیله! این خیلی واضحه... از کنار هم گذاشتن یه سری اتفاقات؛ مثل پیوستن به رادیو جوان که از سازمان های امنیتی امریکایی بودجه دریافت میکنه. اینا نمیتونه اتفاقی باشه. (برای فهمیدن این موضوع میتونی به صحبت های امین فردین خبرنگار که در ایران هم نیست مراجعه کنی). انقدر هم این تحلیل ها دلیل واضح داره که نیازی به رسید دریافت وجه نباشه!!ضمنا فیلم رو هم پس درست آخرش رو ندیدید که نوشته بود کار دیزنی هست. لطفا اول درست ببینید بعد جواب بدید!! آیا فرق کانال رسمی یوتیوب با غیررسمی رو میشناسید؟!



      ما منکر کم کاری صداوسیما نیستیم و به شدت خودمون بهشون انتقاد داریم. چرا که میذارن اینطوری بشه که استعدادهایی مثل رئیسی از این مملکت برن.


      طبیعتاً برای تحلیل یک موزیک ویدئو، یا فیلم باید فرصت مفصلی گذاشته بشه و مقدمات زیادی بیان بشه تا بتونیم خوب بفهمیمش.
      اینی که میفرمایید کجای شعر مشکل داره؟!
      نمیدونم چقدر از فلسفه لیبرالیسم اطلاع دارید. اما خود عنوان شعر که Let it go باشه به معنای اینه که نفس خودتو آزاد بذار ... از سنتی که درگیرش بودی به مدرنیسم برس و هرکاری که دوست داری بکن! خب شما به عنوان یک انسان عاقل قبول داری که همه محدودیت ها بد نیست؟ و اتفاقا خیلی از محدودیت ها نیازه؟! از طرفی جهش لیبرالیسم به سمتی داره میره که انسان ها رو عملا به حیوون بدل کرده. خصوصا زن ها رو. این انیمیشن ها برای دختران عملا ساخته میشه و وقتی دخترها خودشون رو به این معنی آزااااد کنن تنها مرد ها نفع میبرند!! چرا که از خداشونه. شاید به نظر انیمیشن مدافع حقوق زن باشه ولی در اصل داره بانوان رو به سمتی سوق میده که فمینیسم داد (بحث درباره فمینیسم بماند)


      رئیسی اوضاعش خراب نبود، ولی دیگه وقتش بود که بره و اونور خدمت کنه به اوپوزوسیون (فرهنگی-سیاسی). نمیدونم به چند دلار خریدنش، ولی خب باید خیلی بالا باشه !


      متن رو درست نخوندید. نوشته" در گذشته درگاه نبوده" درحال حاضر گذاشتند و اون هم اختیاری!
      یکی از علت هاش هم اینه که الان فرهنگش جا افتاده... الان من این گروه رو کاری ندارم (البته که احتمال ارتباطشون با رئیسی قطعا هست).


      روح لیبرالیسم و کاپیتالیسم با هم گره خورده عزیز دلم... به این جمله فکر کن و جنیفر لی و امثالهم و در کل هالیوود و دیزنی رو بشناس. کتاب زرسالاران یهود کمک میکنه. لطفا فقط یکم درباره هجمه ای که خود خارجی ها علیه انیمیشن های دیزنی درست کردند جستجو کنید. البته به انگلیسی. چون فارسی چیز خاصی پیدا نمی کنید.


      نکته بعد: عجیبه صحبت های شما واقعا. انگار نمیشناسید کلاً رفتار غربی ها رو ! و صد البته که تحقیق هم نکردید دربارش.

      وقتی حتی سیل زیادی از مردم معترض باشند نهایت جوابی که داده میشه اینه : خب نگاه نکنید!
      عین قضیه GTA V که در یک سری کشورها ممنوع شد و مثلا در امریکا تظاهرات شد و نهایتا مسئولین بازی گفتند که میتونن بازی نکنن!!!!!!!

      البته پدر و مادرهای دلسوز خارجی جدا از قسمتی از پیام های مثبت، نسبت به پیام این انیمیشن حتی اعتراض کردن و مثلا گفتن برای بزرگسالان ساخته شده... یا حاوی مطالب نامناسب است که اثر سوء تربیتی برای کودکان است. ( در وبسایت مشهور کامن سنس)


      Aside from the adorable characters and great music, the only other good thing is that one sister saves the other. There is cheating, using people, and shunning from parents all through it. It is not a movie that teaches your child that they can count on you and that it is ok to fall in love. It teaches that its ok to entertain feelings for another person when you are committed, and that people will use and abuse you if you give them the chance. Very very sad and very disappointed that people are so blinded by the glitz and publicity and don't really care about the messages that our children are seeing.


      موفق باشید.

  34. پس چرا نظر منو نذاشتی تو سایت؟؟

    چون جوابی براش نداشتین؟؟

    درسته که مهرداد رییسی یه سری حرفای بدی تو صفحش گذاشته ولی این دلیل نمی شکه هرکی از راه میرسه یه سری دروغ و خرافات بهش بچسبونه و به مردم قالب کنه.

    حرف حق تلخه میدونم......

    • پاسخ:

      سلام دوست عزیز!
      نظر شما در سایت منشر شده است. منتظر جواب مستدل شما هستیم !!!!
      البته بعد از خواندن کتاب "باب اسفنجی و فلسفه" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      موفق باشید
  35. سلام 

    من کاری ندارم که آقای رییسی چه اعتقادی داره اما شما با چه مدرکی میگی که شرکت دیزنی آهنگ السا رو به 25 زبان زنده و غیر زنده دنیا ترجمه کرده و به دست دوبلوراشون رسونده؟؟

    مگه کمپانی دیزنی الافه یا بیکاره که بیاد همچین کاری بکنه؟؟

    به فرض که همچین کاری کرد آخه تک تک دوبلور ها رو از کجا گیر اورده؟؟

    شما لابه لای حرفات گفتی رییسی ماموریت پیدا کرده که اون اهنگو با همون معنی خواسته به بچه ها بفهمونه.

    خب که چی؟؟ مگه اون اهنگ معنای بدی داشت؟؟

    اولا انیمیشن فروزن  آبان 92 اکران شده دوبلشم فوقش یک سال طول کشیده

    اما مهرداد رییسی سال 95 از ایران به آمریکا مهاجرت کرد.

    اگه یکم حساب کتابت قوی باشه مفهمی که رییسی دوسال بعد از دوبله فروزن از ایران رفت پس چطور به قول شما از آمریکا و شرکت هااای صهیونیستی مامووریت پیدا کرده با اینکه ساکن ایرانه؟؟

    دوما شما که از همه چیز با خبری ( از ماموریت های سری دیگران بگیر تا حقوق دوبلوران گلوری)

    پس چرا نمیدونی که صدا و سیمای ایران چرا انیمیشن های دیزنی با دوبله مهرداد رییسی رو تو شبکه هاش پخش میکنه؟؟

    شرکت والت دیزنی انیمیشن هایی با اعتقادات خودش میسازه 

    ولی هیچوقت اون انیمیشن هارو به ایران تحمیل نکرده یا کسی رو مجبور به تماشاشون نکرده به غیر از گلوری دوبلور های دیگه هم هستن که انیمیشن های این شرکتو دوبله و در شبکه های سیما پخش کردن

    شما مشکل داری نبین.

    راستی فروزن 2 هم پارسال اومده هیچ وصله ای براش ندارین؟؟؟

    • پاسخ:

      سلام دوست عزیز. ممنون از اینکه وقت گذاشتید و یادداشت رو خوندید
      بهتره قبل از اتهام زدن به بی مدرک صخبت کردن، خوب تحقیق کنی و بعد ایراد بگیرید. وقتی آخر اون ویدئو رو ببینید متوجه میشید که خود دیزنی ساخته!!!!! ضمن اینکه این عبارت رو توی اینترنت جستجو کنید:
      frozen in 25 languages تا ویدئو رو ببینید.
      دلیل دوم هم اینه که این ویدئو رو DisneyMusicVEVO  منتشر کرده! که قطعا برای حوزه علمیه قم نیست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      برای اینکه بفهمی اون آهنگ معنای بدی داشته یا نه، باید درباره لیبرالیسم تحقیق کنید دوست من. اباحه گری! و دلایل مردود بودن اون از نظر عقلی، عرفی و منطقی!
      همچنین شاعر این شعر رو بشناسید ! کریستن اندرسون لوپز که مشخصه کارنامه اش.

      نکته بعد:
      کسی که برای کاری ماموریت داشته باشه تا جایی که راه داشته باشه توی محل ماموریت میمونه و وقتی دیگه ببینه اوضاع داره خراب میشه برمیگرده به محلی که ازش حمایت میکردن. جیسون رضاییان هم سالها در ایران بود و در آخر ایران گیرش انداخت. اما این مهره (رئیسی) چون ماموریت فرهنگی داشته به این زودیا شناخته نمیشد و عملاً کار امنیتی ای هم انجام نداد که بخوان بگیرنش. ماموریتش فرهنگی بوده!!!
      دوبله های رئیسی و هزار بد تر از اون هم توی صدا و سیما پخش شده ولی علتش اینه که توی صداوسیما هم هستند هنوز کسانی که یا از روی غفلت یا از روی آگاهی دارن توی زمین دشمنِ فرهنگ اصیل این مردم نجیب کار میکنن.
      طبیعتاً اونا طبق اعتقاداتشون انیمیشن میسازن. و ما هم مجبور نیستیم ببینیم... این یادداشت یک نقد درون گفتمانی هست دوست من!
      ضمن اینکه بهتره یکم فلسفه انیمیشن بخونید و بعد درباره وصله داشتن یا نداشتن انیمیشنی صحبت کنید.
      شما رو ارجاع میدم به کتاب " باب اسفنجی و فلسفه "

      موفق باشید
  36. پفیوز نباشیم!

    عوضی دیوث توکه هیچی در مورد مهرداد رئیسی والت دیزنیو بقیه شرکت ها و اشخاص دیگه نمیدونی و انقدر اسکل هستی که نمیری یه نگاهی کنی که چرا مهاجرت کرده استاد مهرداد رئیسی الکی ور نزن . ایشون یه جمله معروفی داره میگه تقدیم به فارسی زبانان جهان. حالا تو امریکا یه شرکت تاسیس کرده برای صداگزاری انیمیشن و بازی رایانه و شعارش تقدیم به همه مردم جهانه. الکی قمپز در نکن که اینطوریو اونطوریه . به قول "Mey" مردم ایران خر نیستن ولی انگار بعضیا مثل امثال تو خرن.

    • پاسخ:

      سلام "پفیوز نباشیمِ" عزیز !
      ممنونم از این همه مهر و محبتی که نسبت به یادداشت داشتی!
      مشکلی نیست؛ من هیچی نمیدونم! اما شما که میدونی بفرمایید بودجه گلوری از کجا میومد؟ از کجا پول درآورد رفت امریکا؟! با چه پولی استودیو تاسیس کرد !!! و لطفا یه آمار هم از هزینه اجاره ملک تجاری در امریکا + هزینه ساخت یک استودیو بگیر سر راهت داری میای جواب بدی ... ممنون
      راستی فکر کنم طبیعیه وقتی فارسی دوبله میکنه که نمیگه تقدیم به تُرک زبانان جهان !!! 

      منتظر جواب های با سند و مدرکت هستم!

  37. ببین آقا/ خانوم هر کسی که میخوای باش یه چیز رو بگو ایران یعنی چی؟ هوم ایران یعنی اسلام؟ ایران یعنی آخوند؟ حالا یه چیز دیگه منظورت از فرهنگ ایرانی و مردم ایرانی چیه یعنی فرهنگ سنگسار و اعدام های وحشیانه و به ناحق؟ تو و امثال تو هیچ بویی از تمدن و عقل نبردین شماها یه مشت گوسفندید یه مشت طوطی که حتما به یک چوپان نیاز دارید و هرچی بگن رو تکرار میکنید. احمق!!! تو تو عمرت یه بار شک کردی؟ یه بار فک کردی؟ یک بار از خودت پرسیدی که این کارا یعنی چی چرا باید هرسال واسه عربی که حتی برای عرب ها هم مهم نیست و حالا سر جاه و مقام، مُرده لباس سیاه بپوشم و با یک زنجیر متصل به چوب بزنم رو شونم یا لخت بشم و انقد به سینم بزنم که خون بیاد یا حتی به طور مستقیم با جسم تیزی مثل قمه یا نمیدونم هر عنی که هست بزنم خودمو خونین کنم؟ نه البته که نه. تو جزو چهارپایانی.بدبخت و بی مغز بدون جوهره‌ی تفکر و اونقدر سست اراده هستی که یادت رفته بردگی زندگی نیست تو و امثال تو و نیای شما و همه‌ی باعث و بانی شما و مذهب و باور شما بیخودترین هایید شما بی ارزشید ارزش و هدف آدمی از وجود داشتن فکر کردن است اون چیزی هست که شما ندارید براس همین بی ارزشید. متعصبان و طرفداران جهل و خرافات!!! . ولی خب میدونید چیه اگه شما نبودید عاقل بودن ارزش نداشت.

     

    گالیله به کشیک هایی که اون رو به مرتد بودن محکوم کردن و حکم بر اعدام او دادند گفت:

    "فرض کنید دوست شما به شما ساعتی هدیه داده است ولی او به شما میگوید هروقت ساعت را خواستی بدانی بیا و از من بپرس"

     

    ساعت همون مغز هست. و ساعتی که نشون میده همون راه و روش زندگی هست و دوست همون خدا است. 

    • پاسخ:

      سلام عزیز دلم
      ممنونم از این همه لطفی که به من داشتید. واقعا وقتی میبینیم انقدر ادب و احترام و میل به گفتگو رو ذوق زده میشم! آخه میدونی، این ادبیات شما نشان از تاثیرات مثبت دین نداشتنه! من که به حال شما واقعا غبطه خوردم !!! ممنونم با سند و مدرک بسیار متعدد عقلی مبانی دین و مذهب رو رد کردی !!!!!!!

      در جواب به سوالاتتون،
      ایران نه به معنی اسلام است! ولی ایران حاضر، ایرانِ اسلامی است و ما درباره آن صحبت می کنیم.
      علیرغم میل باطنی (که حقیقتاً وطنم ایران را دوست دارم و به ایرانی بودنم افتخار و خدا را شکر می کنم چرا که دین می گوید: حُبُّ الوَطَنِ مِنَ الایمان ( دوست داشتن وطن از نشانه های ایمان است)) سوالی از محضرتان داشتم!) شما و امثال شما که انقدر از ایرانِ بدون اسلام حرف می زنید و معتقدید اسلام نه تنها باعث پیشرفت و بلکه باعث عقب ماندگی ایران شده است، لطفا 5 نفر دانشمند ایرانی قبل از اسلام را نام ببرید، آثار علمی آن ها را معرفی کرده و خدمات شاخص شان به بشریت که تا کنون پابرجاست نام ببرید !
      میدانم که پس از برخورد به این سوال، مخ جنابتان گیرپاچ کرده و یاتاقان زده اید! طبیعی است؛ شما برخلاف ادعایتان، نه درست فکر کرده اید و نه تحقیق! بروید و حقوق زن در ایران قبل از اسلام را مطالعه کنید تا بفهمید که اسلام چه خدمتی به ایران کرده است. کتاب "خدمات متقابل ایران و اسلام" نوشته متفکر بزرگ شهید مرتضی مطهری توضیحات خوبی در این باره داده است. هرچند شاید تعصبتان اجازه ندهد که کتاب های متفکرین دیندار را بخوانید!
      ضمناً اشتباه عده ای افراطیِ به ظاهر مسلمان را به پای اصل دین نوشتن، عین بی عقلی است؛ لطفا دین را از منابع اصیل آن بشناسید، نه از به ظاهر متدینین.

      و-بله، هم شک کردم، هم فکر کردم و هم راحتیِ نفسم رو در نظر نگرفتم.
      امیدوارم شما نیز اینطور باشید.

      راستی: کشیک به کسی میگویند که در زمانی از جایی مراقبت می کند؛ آن فرد مورد نظر شما "کشیش" است!
      این نشان از سطح بالای تحقیق شما درباره دین است.
      موفق باشید

  38. تناول کردن از جیب ج.آ می‌چسبه نه؟! با این حرفا چارتا امسال خودتونو قانع میکنین، مردم ایران خر نیستن اینو بفهمین، فرق یه هنرمند واقعی رو با دلقک تشخیص میدن. خدماتی که امثال مهرداد رئیسی ها به مردم کشورمون کردن بیشتر ازین حرفا ارزش داره، شماها هنرمند باارزش فراری میدین و گوسفندهای خودتونو تو صداوسیمای شیادتون نگه میذارین، بعد چهل سال بازم میگیم؛ مردم خر نیستن. 

    • پاسخ:

      میشه لطفا چند مورد از خدمات این خائن به مردم رو بفرمایید؟!؟! تلاش برای ایجاد تغییر فرهنگ مردم و لیبرالیزه کردنشون؟!!؟ فرار به امریکا و حقوق بگیر شدنشون از سرویس های جاسوسی ؟!؟ 
      بازم بگم؟

      ایشون فی سبیل الله دوبله میکردن؟!!؟ چرا رایگان بوده کاراشون؟ از جیب ملکه تناول کردن اتفاقا خیلی میچسبه دوست من !!!!  کسی صداوسیما رو تائید نکرد. اتفاقا ما هم نقد داریم... مردم خر نیستن ! بله .. برای همین هنوز انقلاب پابرجاست. وگرنه امثال شما مملکت رو به امریکایی ها تسلیم کرده بودند...
  39. باید بازداشت و به ایران منتقل و محاکمه بشه تا درس عبرتی برای بقیه هم باشه

    • پاسخ:

      اونقدر راه هم اهمیت نداره !!
      مهره سوخته ای بیش نیست الان...
      اما باید درس گرفت...
  40. با سلام از سایت خوبتون

    واقعا لعنت به این شبکه های  صهیونیستی که به هر شکلی دنبال صدمه زدن به ریشه ایران و ایرانی هستن. واقعا متاسفم برای مهرداد رییسی که آدم هنرمندی بود ولی بازیچه دست دشمنان ایران شد و عزت و شرفش رو به دشمنان ایران فروخت. اگر به این پستهای بیشرمانه اش ادامه بده امیدوارم مثل روح الله زم بازداشت و برای محاکمه به ایران منتقل شه.

    • پاسخ:

      سلام
      ممنون از شما
      لطف دارید
      خیلی ها در این راه بازیچه میشوند و خبر نمی شوند! خدا اون ها رو بیدار کنه!
      و اگر قابل هدایت نیستند همه رو به دست انقلابی ها نابود کنه ان شاءالله.

  41. باسلام. یعنی شخصی با این حجمه از حتاکیهای علتی علیه مقدس ترین شخصیت مذهبی و سیاسی کشور اجازه دارد برای صداو سیمای جمهوری اسلامی تولید محتوا کند؟؟؟ اگر صداسیما ازعهده ساده ترین گزینشهای اولیه نیروهاش بر نمیاد به نظرم درشو تخته کنه آسیب کمتری به کشور وارد میشه.

    • پاسخ:

      سلام؛
      ممنون از نظرتون🌺
      این شخص پس از گریز از ایران و پناهندگی این خزعبلات رو گفته... نه در حین کار در ایران. در حال حاضر هم در رادیو جوان (اینترنتی) که وابسته به یهود هست داره فعالیت میکنه و یه برنامه ساز شده اونجا !
      البته که به این خفت به نظرم نمی ارزید...
      نکته بعد، ضعف اصلی از مدیران میانی جامعه ماست؛ همونهایی که وظیفه دارند رصد کنند کسانی که تولید محتوا می کنند... البته که در این چند ساله حقیقتا شرایط بهتر شده.
      و نکته آخر: دوبله بحثی است که چندین سال برون سپاری میشده و داخل صدا و سیما انجام نمیشده. بنابر این نظارت مستقیم روی افراد وجود نداشته!
  42. من این آشغالو میشناسم دختر خالم میرفت گویندگی تو صادقیه این حیونم اونجا بود 
    • پاسخ:

      ممنون از نظر شما...
      فقط لطفا یکم به اعصاب خودتون مسلط باشید! کار دست خودتون میدیدا !!!!!!!!
  43. با سلام خدمت شما 
    قطعا وبسایت شما نقش مهمی در زمینه سواد رسانه ای داشته و خواهد داشت اما موضوعی که اهمیت داره اینه که این مطالب شایع و فراگیر بشه و فقط در یک سایت منحصر نمونه

    • پاسخ:

      سلام دوست عزیز
      از لطف شما ممنونیم
      پخش این مطالب دیگه دست مخاطبان عزیزمونو میبوسه!
      ما تمرکز رو سعی میکنیم بر تولید بذاریم

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

وبسایت تخصصی سواد رسانه

فــــراپــــرده

برای دعوت اساتید با این شماره تماس بگیرید :
09194403050

طبقه بندی موضوعی

فراپیشنهاد

  • نقد و بررسی کامل فیلم تایگر زنده است «Tiger zinda hai 2017»

    نقد و بررسی کامل فیلم تایگر زنده است «Tiger zinda hai 2017»

    وقتی سلمان خان سردار سلیمانی هند می شود!


    درآمدی بر سینمای هند همراه با نقداستراتژیک فیلم «تایگر زنده است»


    سلمان خان این بار در دل داعش...


    با تحلیل اختصاصی فراپرده از: 

    پرفروشترین فرنچایز تاریخ بالیوود

    جدیدترین و پرفروش ترین فیلم سلمان خان

    سیاسی ترین فیلم بالیوود در سال های اخیر

    برنده جایزه بهترین جلوه های ویژه در جشنواره 2018 Filmfare

    همراه ما باشید ...

فرابازدید

جدیدترین پست ها

نويسندگان

آخرین نظرات شما

RSS فراپرده در آپارات فراپرده در تلگرام فراپرده در سروش

هدایت به بالای صفحه