جمعه, ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۶ ق.ظ

وبسایت تخصصی سواد رسانه

فــــراپــــرده

برای دعوت اساتید با این شماره تماس بگیرید :
09194403050

فراپیشنهاد

  • نقد و بررسی کامل فیلم تایگر زنده است «Tiger zinda hai 2017»

    نقد و بررسی کامل فیلم تایگر زنده است «Tiger zinda hai 2017»

    وقتی سلمان خان سردار سلیمانی هند می شود!


    درآمدی بر سینمای هند همراه با نقداستراتژیک فیلم «تایگر زنده است»


    سلمان خان این بار در دل داعش...


    با تحلیل اختصاصی فراپرده از: 

    پرفروشترین فرنچایز تاریخ بالیوود

    جدیدترین و پرفروش ترین فیلم سلمان خان

    سیاسی ترین فیلم بالیوود در سال های اخیر

    برنده جایزه بهترین جلوه های ویژه در جشنواره 2018 Filmfare

    همراه ما باشید ...

فرابازدید

نويسندگان

همراهان ما

۱

خنداننده شو؛ خنداندن به زور تیکه های جنسی

 فرامتن اختصاصی فراپرده

خنداننده شو؛ خنداندن به زور تیکه های جنسی

خنداننده شو؛

خنداندن به زور تیکه های جنسی

 

برنامه خندوانه یکی از برنامه های خوبِ (اقتباسی) ایرانه؛ ابعاد مختلفی از این برنامه واقعا کارکردهای مثبتی در جامعه داشته که ابداً نمیشه منکرش شد، مثل جریانی که سر خنده رو بودن مردم ایجاد کرد، شعر هایی با محتوای مثبت (قرار بینمون یادت نره؛ با خنده قیافت باحال تره) و سیلورمن هایی که در متروی تهران گذاشت و ...

ولی حرف، سر کنترلِ محتوای این برنامه ی خوبه. وقتی برنامه ای خودش رو طنز معرفی می کنه، دیگه مخاطبش آدم بزرگ ها نیستن؛ بچه های کوچک هم هستن! این نکته مهمیه!

یکی از مسئله هایی که دغدغه خانواده هاست انحراف فکر و ذهن بچه ها و شنیدن حرف ها و مسائلیه که هنوز زوده که بشنون؛ چون شنیدن این حرف ها در این سن، برای کودکان مشغولیت ذهنی ایجاد می کنه و در آینده براشون معضل خواهد شد. شاید بگید که بچه ها این حرف ها رو میدونن خودشون و ختم روزگار هستن؛ بله! اما قبح این مسئله نباید در خانواده ها بشکنه؛ که اگر بشکنه اول حرمت شکنی‌ها و اتفاقات ناگواره. یعنی بچه به تیکه جنسی ای بخنده که پدرش هم داره می خنده! ( #از_روانشناسان_بپرسید )

برخی از استند آپ های خنداننده شو شوخی ها زیبا و ظریفی دارن و در عین حالی که دائماً به اون طنز میخنده، مفهوم مهمی رو هم دریافت می کنه؛ مثل جمله اون کمدین جوان که گفت: «... ما در زندگی سادمون چیزی داریم که پولدار ها در ساختمون های میلیاردیشون ندارن؛ (مکث) اون بدهیه آقا... بدهی کمر مارو شکسته!»

فکر میکنم تمام کسانی که این جمله رو تا قبل کلمه بدهی شنیدن، مفهوم اصلی رو که صفا، صمیمیت و محبت بود رو برداشت کردن، و بلافاصله به شوخی زیبای کمدین خندیدن. با یک تیر دو نشون! اگر اجرای این کمدین رو میدیدید لحظه ای از خندیدن دست بر نمیداشتید... این یک نوع استندآپ!

ولی متاسفانه نوع دیگری هم هست ! دسته ای که اجراشون پره از حرف‌های دو پهلو، تیکه‌های جنسی و مفاهیمی که با مضامین دینی ما تعارض داره...

برای مثال اون پسر دبیرستانی مو قشنگ (!): به همجنس بازی شوهر عمه ش با کامبیز  اشاره می‌کنه، از رابطه تنگ تنگ (!) و تنگاتنگ عمه اش میگه، این مسأله رو که بسیارند افراد ثروتمندی که آرامش (نه آسایش) ندارن زیر سوال می بره، پول رو شرط اصلی ازدواج مطرح می کنه و...

حتی برخی مثل امیر کربلایی زاده که به صورت مهمون به این برنامه میان و مثلا یک استندآپ کمدین هستن، از این تیکه های سخیف استفاده می کنن تا بلکه کمی مردم رو بخندونن (که واقعا هم گاهی ابداً خنده دار نیست)!

آقای کربلایی زاده! به جای اینکه در رسانه ملی جمهوری اسلامی درباره "مادری که تازه باردار شده" صحبت کنید، کمی به ذهنتون فشار بیارید و شوخی های معنی دار بسازید... میتونم پیشنهادی هم بدم؛ مثلا بد نیست یادی کنید از کسانی که در انتخابات حمایتشون می کردید! با اوضاعی که اون ها برای مردم درست کردن هم میشه شوخی کرد ها !!!

امیدوارم که این جریان خوب اجتماعی با عنوان خنداننده شو تحت تاثیر پروژه #نفوذ قرار نگیره!

#درد_نوشت : آیا حضور امثال اشکان خطیبی بعنوان یه کارشناس و داور در صداوسیمای جمهوری اسلامی (!) درسته؟!! وقتی باکی ندارن که فیلمی از کلاس تئاترشون منتشر کنن در حالیکه هیچ یک از شاگردان دخترشون کاملاً حجاب ندارن!!!
#برسد_به_دست_مسئولان_صداوسیما

#ما_توهم_توطئه_داریم

 

علیرضا خوش منظر

 

تعداد بازدید: ۲۷۴۸

دیدگاه ها (۱)

  1. فکر میکنم به اندازه کافی این استند آپ مشکل داشت که نیاز به وصله چسباندن نباشه.

    من 6 بار استند آپ ایشون رو دیدم ولی چیزی جز رابطه پدر پسری بین شوهر عمه و کامبیز ندیدم [ شاید من اشتباه متوجه میشم هر بار ] " و معتقد است کامبیز خیلی پسر گلی اش است."


    این حقیقت که" اکثر افراد ثروتمند آرامش ندارند " ، حقیقتی جز شهرت نداره و یک جمله مشهوره بیش نیست. آرامش هیچ رابطه ای با  ثروتمند بودن یا فقیر بودن نداره .

    چون با باور شما برابر نبوده شوخی سخیفی بوده ؟

    # درد_ نوشت : حضور امثال اشکان خطیبی بعنوان یه کارشناس و داور در صداوسیمای جمهوری اسلامی، درسته .
    هر چند رفتار نادرستی از ایشون سر زده و باید عذر خواه باشند ،  اما کارشناس بودن چه رابطه ای با اعمال دیگر یک فرد دارد ؟ اگر در کارشناس بودن یک فرد تردید دارید ، حق با شما است و نباید او را به عنوان کارشناس جا زد ، اما وگرنه ...

    # آیا بایکوت کردن کارشناس پدید می آورد ؟

    اگر کسی داریم ، هم کار بلد باشد و هم اخلاق مند باید جای فقط کار بلد بنشیند اما جلو چشم من چنین کسی دیده نشده ، شما رو نمی دونم .
    نمیشه هم بالا بردن کیفیت رو خواست هم بایکوت کردن کارشناس رو .

    • پاسخ:

      سلام خدمت شما دوست عزیز و سپاس از اینکه نظر خودتون رو نوشتید.
      من نمیدونم که دقیقا چجوری این 6 بار رو دیدید و متوجه رابطه خاص شوهر عمه و کامبیز نشدید. عبارات " تحت حمایت خود قرار می دهد " و " هیچکس نمیداند چرا " و " پسر گلی اش هست " عبارات خاصی هست. کافیه که بچه پایین شهر باشید تا مطلب را متوجه شوید.

      نکته بعد درباره آرامش و آسایش... (که مقولیه ایه که درباره اش می شود ساعت ها سخنرانی کرد)
      اولا؛ عرض کردم که اکثر ( نه همه ؛ که این نکته بسیار مهمیه )
      دوما؛ هرچقدر شخصی پولدار تر باشه دغدغه فکری اش بیشتره، و این دغدغه فکری باعث سلب آرامش و آسودگی خاطر میشه؛ البته جنس دغدغه ها فرق میکنه با اون فقیری که دغدغه فکریش به این در و اون در زدن برای کسب یه لقمه نونه! دغدغه فرد پولدارِ (غیر متدین و اون حداکثریه) اینه که : این سهام فلان جا رو چیکار کنم؟! فلانی میخواد ورشکستم کنه چجوری کله پاش کنم؟! چجوری بیشتر بدست بیارم ؟! (بدلیل حرص و طمع ) و ..... ؛ مصداقش همین سرمایه دارانی که خون مردم رو توی شیشه کردند؛ کارخونه دارهایی که هیچ ارتباطی با دلار نداشتن ولی نخواستن قرونی از سود خودشون کم کنن و به حال مردم کمک کنن و با نهایت بی رحمی قیمت ها رو افزایش دادند... (چرا ؟!)
      من نگفتم همه ی فقرا آرامش دارن! ابداً اینطور نیست. ولی اغلب کسانی که فقر نسبی ای دارند (درصورتیکه متدین به دین حقیقی باشند) دل خوش دارند و صمیمیت خاصی بینشون حاکمه... فضای عاطفی بینشون موج میزنه. خونه کوچیکشون دلاشون رو به هم دیگه نزدیک تر میکنه و این عاطفه چیزی جز آرامش رو به همراه نداره. چند تا آدم پولدار میشناسید که بنیان خانوادشون مملو از صمیمیته؟! محبت بینشون موج میزنه و سرشار از عاطفه هستند!؟!؟ بچه ها قدر عافیت رو میدونن؟! بچه ها به پدر و مادرشون کاملا احترام میذارن ( به نسبت خانواده هایی دقیقا مقابل این ها )؛ هر کس در اتاق خودش و زندگی خودشو داره...
       منکر این نیستم که فقر هم خیلی چیزها رو از بین میبره. و اصل حرف من سر طبقه خیلی پولدار و از اونطرف معمولی جامعه ست... 
       من با این که خودم ابداً جزو این قشر ثروتمند نیستیم ولی بسیار زیاد در اطرافم از این افراد وجود داره که دقیقا این نظر رو دارند. بعضی هاشون به ما میگن که : ما آرزو داریم یه بار بتونیم مثل شما غذا بخوریم... مثل شما راحت بخوابیم...


      درباره اشکان خطیبی:
      روی صحبت من خطاب به مسئولان صدا و سیما بود! وقتی یک شخصی توی تلویزیون حکومت دینی ( اسماً ) میاد، یعنی از نظر یک سری مسائل تائید شده است! حداقلش مسائل اخلاقی هست... ما کم هنرپیشه طنز پرداز داریم؟! ظاهرا کسی قبول نکرده که ایشون اومده!
      با اینکه خیلی از تفکرات مهران مدیری رو قبول ندارم ولی ایشون یکی از کارشناس ترین و از طرفی اخلاق مند ترین افرادیه که وجود داره در حوزه طنز! پس هست!
      من نگفتم بایکوت کنن!!! لا اقل بولد نکنن!! اینا تو جامعه تاثیر داره.


      بازم ممنون از شما!!
      خیلی خوشحال شدم از نظرتون...
      یاعلی

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

وبسایت تخصصی سواد رسانه

فــــراپــــرده

برای دعوت اساتید با این شماره تماس بگیرید :
09194403050

طبقه بندی موضوعی

فراپیشنهاد

  • نقد و بررسی کامل فیلم تایگر زنده است «Tiger zinda hai 2017»

    نقد و بررسی کامل فیلم تایگر زنده است «Tiger zinda hai 2017»

    وقتی سلمان خان سردار سلیمانی هند می شود!


    درآمدی بر سینمای هند همراه با نقداستراتژیک فیلم «تایگر زنده است»


    سلمان خان این بار در دل داعش...


    با تحلیل اختصاصی فراپرده از: 

    پرفروشترین فرنچایز تاریخ بالیوود

    جدیدترین و پرفروش ترین فیلم سلمان خان

    سیاسی ترین فیلم بالیوود در سال های اخیر

    برنده جایزه بهترین جلوه های ویژه در جشنواره 2018 Filmfare

    همراه ما باشید ...

فرابازدید

جدیدترین پست ها

نويسندگان

آخرین نظرات شما

RSS فراپرده در آپارات فراپرده در تلگرام فراپرده در سروش

هدایت به بالای صفحه