سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۰۵:۴۶ ق.ظ

وبسایت تخصصی سواد رسانه

فــــراپــــرده

برای دعوت اساتید با این شماره تماس بگیرید :
09194403050

فراپیشنهاد

  • نقد و بررسی کامل فیلم تایگر زنده است «Tiger zinda hai 2017»

    نقد و بررسی کامل فیلم تایگر زنده است «Tiger zinda hai 2017»

    وقتی سلمان خان سردار سلیمانی هند می شود!


    درآمدی بر سینمای هند همراه با نقداستراتژیک فیلم «تایگر زنده است»


    سلمان خان این بار در دل داعش...


    با تحلیل اختصاصی فراپرده از: 

    پرفروشترین فرنچایز تاریخ بالیوود

    جدیدترین و پرفروش ترین فیلم سلمان خان

    سیاسی ترین فیلم بالیوود در سال های اخیر

    برنده جایزه بهترین جلوه های ویژه در جشنواره 2018 Filmfare

    همراه ما باشید ...

فرابازدید

نويسندگان

همراهان ما

۰

وقتی هالیوود در دامی که خود کاشته، می افتد!!!

 مقالات اخبار سینما سواد سینما

وقتی هالیوود در دامی که خود کاشته، می افتد!!!

از زمانیکه هالیوود کارش را آغاز کرد به طور موازی حیا و ارزش های زن نیز در جوامع غربی رو به ضعف و انهدام نهاد ولی این حرف بدان معنا نیست که قبل از هالیوود اقدامی در راستای از بین بردن حیا و ارزش زن برداشته نشده بلکه منظور این است که سرعت از بین بردن ارزش های زن از زمان آمدن هالیوود به طور شگفت انگیزی سرعت گرفته و با توجه به آمار های رسمی به طور فاجعه واری به این حقیقت پی میبریم.

هالیوود با به کارگیری سیاست های اربابان صهیونیست خود در تولیدات رسانه ای خود مخصوصا تولیدات سینمایی این کار را انجام داده است زیرا تاثیرگذاری این گونه تولیدات بر روی اقشار مختلف بسیار است و این تاثیرات فاجعه بار الآن تبدیل به سبک زندگی رایج مردم نقاط مختلف جهان شده.

از جمله ی این سیاست ها مباحث جنسی می باشد که در تولیدات رسانه ای جهان غرب به وفور یافت می شود و از بچه ای که در این محیطِ به شدت جنسی بزرگ شود نمیتوان توقع داشت که به هیچ گونه انحراف جنسی دچار نشود. اکنون اگر به اطراف خود بادقت بیشتری نگاه کنیم کاملا به انحطاط بنیان خانواده در جهان غرب پی میبریم که حاصل تلاش های فراوان سیاست مداران غربی و هالیوودی در زمینه نشان دادن روابط غلط جنسی میباشد و ضرر این انحطاط در بعد فردی به طریق اولی به زن وارد میشود. از بین رفتن بنیان های خانواده در غرب حتی خود مسئولان و سیاستمداران غربی را به نگرانی انداخته است (زیرا میدانند تا خانواده ای نباشد نیروی کار سالمی برای جامعه تربیت نمیشود) و برای حل این موضوع به تازگی در بعضی از تولیدات سینمایی خود فکر این قضیه را کرده اند. برای مثال انیمیشن "Inside Out" که محصول سال 2015 میباشد به اهمیت مبحث خانواده پرداخته ولی چه فایده؟؟؟ برای غرب دیگر کار از کار گذشته و با مراجعه به آمار های سازمان ملل و نهاد یونسکو در این زمینه به وضوح به این قضیه میتوان پی برد.

همانطور که گفته شد انحطاط بنیان های خانواده که حاصل برهنگی زن در جامعه میباشد ضرر بسیاری به زنان آن جامعه وارد میکند و زن را بازیچه مردان آن جامعه قرار میدهد در نتیجه میزان آزار ها و تجاوزات جنسی در قبال زنان جامعه روبه افزایش می گذارد. حالا این قضیه به طوری در جوامع غربی فراگیر شده که حتی بازیگران و سلبریتی ها از این گونه آزار ها به سطوح آمده اند و شروع به افشاگری کرده اند. افشاگری هایی که در دل خود هالیوود صورت گرفته و بیماری لاعلاج امروز غرب را به رخ میکشد آن هم از جایی که مبدا این بیماری بوده. حال به مواردی از افشاگری هایی که در سال 2017 خبرساز شده اند میپردازیم :       

10- اتهامات جنسی به سی کی لوییس

 

 

 

در گزارشی از نیویورک تایمز در اواخر سال گذشته، ۵ زن مدعی شده بودند که سی کی لوییس، کمدین مشهور آمریکایی آن ها را مورد آزار جنسی قرار داده است. دو تن از این زنان او را متهم کرده بودند که هنگام دیدن آن ها در یک هتل لباس های زیرش را از تن درآورده است و سه زن دیگر نیز او را متهم کرده بودند که به صورت جداگانه آن ها را آزار جنسی داده است. در کمال ناباوری این کمدین مشهور در سخنانی تمامی این اتهامات را پذیرفت.

وی در واکنش به این اتهامات چنین گفت:” این داستان ها واقعیت دارند. در آن زمان به خودم می گفتم کاری که کردم اشکالی ندارد زیرا تا آن زمان هیچگاه بدین شکل خود را عریان نکرده بودم و این واقعیت ماجراست. اما بعدها در زندگی متوجه شدم، هر چند خیلی دیر، که وقتی روی کسی قدرت دارید استفاده از این روش دیگر بدرفتاری محسوب می شود. نوعی بی احترامی و تحت فشار قرار دادن آن هاست. نقوذی که من در برابر این زنان داشتم این بود که آن ها مرا تحسین می کردند و من از این نفوذ به شکل غیرمسئولانه ای استفاده کردم”.

در نتیجه این اتهامات شبکه اف ایکس که برنامه تلویزیونی او با عنوان «لوئی» (Louie) را پخش می کرد اعلام کرد که لوییس دیگر نقشی در این برنامه به عنوان تهیه کننده اجرایی نداشته و دستمزدی برای دیگر شوهای تلویزیونی این شبکه که در آن ها مشارکت داشت دریافت نخواهد کرد. علاوه بر این سخنگو و مسئول روابط عمومی لوییس نیز او را ترک کرد.

 

9- اخراج شو رانر سریال «سوپر گِرل» به دلیل اتهامات مربوط به سوء استفاده جنسی

 

 

 

اندرو کریزبرگ، مدیر اجرایی سریال های «سوپر گرل» (Supergirl)، «فلَش» (The Flash)، «کماندار» (Arrow) و «افسانه های آینده» (Legends of Tomorrow) نوامبر سال گذشته بعد از این که بیش از ۱۵ زن و ۴ مرد او را به بدرفتاری جنسی و تماس های ناخوشایند بدنی متهم کردند، توسط مدیران کمپانی تلویزیونی برادران وارنر از سمت خود اخراج شد. کریزبرگ اما تمامی این اتهامات را رد کرده و اعلام کرد که هیچگاه تماس بدنی نامناسب و متعرضانه ای با کسی نداشته و اگر هم در مورد ظاهر زنان نظر داده است بر مبنای وظیفه و مسئولیتش به عنوان شو رانر بوده است.

 

8- اتهامات سوء استفاده جنسی هاروی واینستاین

 

 

 

در اکتبر ۲۰۱۷ روزنامه های نیویورک تایمز و نیویورکر با خبری در مورد اتهامات تعدادی از زنان در دنیای سرگرمی هالیوود نسبت به هاروی واینستاین در زمینه سوء استفاده و بدرفتاری جنسی و حتی تجاوز دنیای هالیوود را در شوک فرو بردند. بلافاصله از آن روز به بعد بیش از ۸۰ زن سکوت خود را شکسته و ادعا کردند که در سال های گذشته مورد اذیت و آزار جنسی این تهیه کننده نامدار هالیوودی قرار گرفته اند. از آن زمان هاروی واینستاین از کمپانی فیلمسازی خود اخراج شده و حق عضویت او در آکادمی اسکار لغو گردیده و پرونده هایی در لس آنجلس، نیویورک و لندن برای بررسی اتهامات مربوط به این تهیه کننده بدنام باز شد. بدون شک ماجرای هاروی واینستاین را باید بی سابقه ترین مورد رسوایی های بزرگ هالیوود در سال گذشته دانست.

 

7- اتهامات سوء استفاده جنسی مت لاور

 

 

 

مت لاور یکی از آخرین کسانی بود که در ماجرای زنجیروار رسوایی های جنسی هالیوود به بدرفتاری جنسی متهم گردید. بعد از این که یکی از همکاران زن او، لاور را به بدرفتاری در طی مسابقات المپیک زمستانی سوچی در سال ۲۰۱۴ متهم کرد، وی از شبکه ان بی سی اخراج شد. وی در صحبت هایی از رفتارهای ناپسند خود عذرخواهی کرد اما ادعا نمود که بسیاری از داستان هایی که گفته شده واقعیت نداشت و کذب محض بوده است. بعد از اخراج شدن، زنان متعدد دیگری او را به بدرفتاری جنسی متهم کرده و در یک مورد یکی از این افراد این مجری مشهور تلویزیونی را متهم کرد که در سال ۲۰۰۱ وی را در دفتر کار خود حبس کرده و با وی رفتار نامناسبی داشته است.

 

6- داستان سوء استفاده جنسی و حق السکوت گرفتن مل بی و استفن بلفونته

 

 

 

جدایی مل بی از همسرش استفن بلفونته که بیش از ۱۰ سال در کنار هم زندگی کرده بودند یکی از دراماتیک ترین جدایی های سال گذشته هالیوود بود. وی شوهرش را به داشتن رفتارهای نامناسب جنسی و درخواست های نامعقول و همچنین تهدید کردن او به منتشر کردن ویدیوهای خصوصی در صورت ترک کردنش تهدید کرده و ادعا کرده بود که بلفونته با خدمتکار خانه رابطه داشته و سپس همسر خود را مجبور کرده که به این زن حق السکوت بدهد.

همچنین وی همسرش را با شکنجه های جسمی و روحی متهم کرده و بعد از این که اعلام کرد جانش در خطر است توانست از دادگاه حکم دور ماندن همسرش از خود را به طور موقت دریافت نماید. این دو در نهایت در نوامبر سال گذشته برای جدایی به توافق رسیدند. علاوه بر این بر اساس حکم دادگاه بلفونته باید تمامی تصاویر و ویدیوهای خصوصی مربوط به همسر سابقش را از بین برده و مل بی نیز می بایست به مدت ۳ سال هزینه های زندگی همسرش را بپردازد. همچنین آن ها توافق کردند که حضانت دخترشان مدیسون را به طور مشترک در اختیار داشته باشند. علاوه بر این آن ها به حکم دادگاه باید خانه مشترکشان را فروخته و درآمد حاصل از این محل را به طور مساوی تقسیم نمایند.

 

5- اخراج بیل اورایلی از فاکس نیوز

 

 

 

بیل اورایلی در نهایت آوریل گذشته مزد کارهای بد گذشته خود را گرفته و از کار اخراج شد. در سال گذشته نیویورک تایمز گزارشی را به چاپ رساند که محتوای آن فاش می کرد که فاکس نیوز و کمپانی فاکس قرن بیستم و البته خود اورایلی میلیون ها دلار برای به توافق رسیدن با ۵ زن که وی را به بدرفتاری و آزار جنسی متهم کرده بودند هزینه کرده است. زمانی که شرکای تبلیغاتی شروع به خارج شدن از برنامه های او کردند یک بررسی درون سازمانی فاش کرد که زنان متعدد دیگری مورد آزار جنسی اورایلی قرار گرفته و بدین ترتیب مسئولین فاکس نیوز تصمیم به اخراج کردن اورایلی گرفتند.

 

4- اخراج دنی مسترسون از سریال «مزرعه»

 

 

 

سال گذشته دنی مسترسون بعد از این که ۴ زن وی را به تجاوز متهم کردند از سریال «مزرعه» (The Ranch) ساخته نت فلیکس اخراج شد. این اتهامات از سال ۲۰۰۴ آغاز شده بود که در آن یکی از این زنان شکایت خود را تقدیم مراجع قانونی کرد. یک روز قبل از اخراج شدن وی، گزارش شده بود که یکی از این قربانیان با مدیر اجرایی این سریال ملاقات داشته و در این ملاقات به وی گفته شده بود که مسئولان نت فلیکس این اتهامات را باور نکرده و قصد اخراج مسترسون را ندارند.

 

اما بعد از این که مسترسون از اخراج شدن خود باخبر شد در صحبت هایی بدین شرح به این موضوع واکنش نشان داد:”کاملاً مشخص است که از تصمیم نت فلیکس برای کنار گذاشتن شخصیت خود در «مزرعه» بسیار ناراحت هستم. از همان روز اول من اتهامات غیراخلاقی علیه خود را تکذیب کردم. مقامات حقوقی ۱۵ سال پیش به این اتهامات رسیدگی کرده و آن ها را بی اساس دانستند. من هیچوقت به انجام جرمی متهم نشدم چه برسد به این که محکوم شده باشم. در این کشور شما بیگناه تلقی می شوید مگر این که گناه شما ثابت شود. اما در شرایط موجود به نظر می رسد به محض این که متهم شوید گناهکار شناخته می شوید. من شرایط را درک می کنم و سعی می کنم یک بار برای همیشه نام خود را از این اتهامات پاک کنم”.

 

3- ماجرای اخاذی از کوین هارت

 

 

 

سپتامبر سال گذشته کوین هارت خود را در میان یک دسیسه دید وقتی که فایلی ویدیویی از رابطه جنسی او با مدلی به نام مونیا ساباژ بدستش رسید و از او درخواست حق السکوت شد. این مدل برای منتشر نکردن این ویدیو بارها از این بازیگر سرشناس اخاذی کرد، اگر چه بعدها هرگونه اخاذی از کوین هارت را تکذیب نمود. وی اعتراف کرد که در ماه آگوست گذشته سه بار با این بازیگر رابطه نامشروع داشته است. اف بی آی وارد این ماجرا شده و انیکو پریش، همسر هارت، که اخیر اولین فرزند خود با هارت را به دنیا آورده، علی رغم خیانت شوهرش تصمیم گرفته که در کنار او بماند. این مورد یکی از بدترین و شوکه کننده ترین رسوایی های بزرگ هالیوود در سال گذشته بود.

 

2-اتهام بدرفتاری های جنسی کوین اسپیسی

 

 

 

کوین اسپیسی، بازیگر سرشناس هالیوود و برنده جایزه اسکار، نوامبر گذشته بعد از این که آنتونی رپ او را متهم کرد زمانی که وی ۱۴ ساله بوده رفتار بدی با وی داشته از سریال تلویزیونی «خانه پوشالی» (House of Cards) کنار گذاشته شد. در حالی که اسپیسی از رپ معذرتخواهی کرده و اعلام کرد که چنین بدرفتاری را به یاد ندارد اما بلافاصله بازیگران متعدد دیگری ادعاهای مشابهی را مطرح کردند. ۸ نفر از اعضای تیم تولید این سریال اعلام کردند که کوین اسپیسی محیط کاری مسمومی را در صحنه های فیلم برداری این فیلم ایجاد کرده و همیشه با این کارمندان رفتار نامناسبی داشته است.

 

بعدها نیز بیش از ۲۰ مورد شکایت و افشاگری در مورد بدرفتاری های جنسی اسپیسی در هنگام حضور در لندن در سمت کارگردانی هنری تئاتر لندن به دست مسئولین این مرکز رسید. بعد از این اتهامات بود که نت فلیکس فیلم زندگینامه ای «گور ویدال» (Gore Vidal) که قرار بود با حضور کوین اسپیسی ساخته شود را کنسل کرده و نقش او در فیلم «تمام پول دنیا» (All the Money in the World) نیز به کریستوفر پلامر رسیده و صحنه های مربوط به او از نو فیلم برداری شدند. اتهامات بدرفتاری جنسی به کوین اسپیسی یکی از بدترین رسوایی های بزرگ هالیوود در سال گذشته بود که بشدت طرفداران هالیوود را شوکه کرد.

 

1- اتهام تجاوز اِد وستویک

 

 

 

پاییز سال گذشته سه زن به طور جداگانه اِد وستویک بازیگر سابق «دختران سخن چین» (Gossip Girl) را به تجاوز جنسی در سال ۲۰۱۴ متهم کردند. دو زن از این سه زن ادعا کرده اند که توسط یک دوست مشترک به خانه این بازیگر دعوت شده و بعد از نوشیدن یک نوشیدنی خاص بیهوش شده اند. هر دو ادعا کرده اند که در آن روز وستویک قصد تجاوز به آن ها را داشته است. زن سوم نیز ادعا کرده که همراه با نامزدش برای یک مهمانی به خانه وستویک رفته اما در آنجا وستویک قصد دست درازی به وی را داشته است. این اتهامات باعث شد که شبکه بی بی سی تصمیم بگیرد او را از بازی در یک سریال در مورد یکی از رمان های آگاتا کریستی کنار بگذارد.

 

 

این ها تنها بخشی از آزارها و تجاوزها در سینمای هالیوود میباشد چون حتما موارد فراوانی وجود دارد که بنابر دلایلی مسکوت مانده و افشا نشده ولی چیزی که مهم هست این است که آیا واقعا غرب با دادن آزادی جنسی به مردمش آنها را از اینگونه آزار ها ایمن کرده است؟؟؟ آیا واقعا زن در جامعه غرب امنیت دارد یا نه؟؟؟

پاسخ به این پرسش ها را به خودتان واگذار میکنم....

 

با تشکر از وبسایت مووی مگ

نویسنده بخش ابتدایی: علی حبیبی

 

 

به کانال فراپرده درسروش بپیوندید:

www.Sapp.ir/Faraparde

 

 

 

 

 

 

تعداد بازدید: ۱۹۷۲

دیدگاه ها (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

وبسایت تخصصی سواد رسانه

فــــراپــــرده

برای دعوت اساتید با این شماره تماس بگیرید :
09194403050

طبقه بندی موضوعی

فراپیشنهاد

  • نقد و بررسی کامل فیلم تایگر زنده است «Tiger zinda hai 2017»

    نقد و بررسی کامل فیلم تایگر زنده است «Tiger zinda hai 2017»

    وقتی سلمان خان سردار سلیمانی هند می شود!


    درآمدی بر سینمای هند همراه با نقداستراتژیک فیلم «تایگر زنده است»


    سلمان خان این بار در دل داعش...


    با تحلیل اختصاصی فراپرده از: 

    پرفروشترین فرنچایز تاریخ بالیوود

    جدیدترین و پرفروش ترین فیلم سلمان خان

    سیاسی ترین فیلم بالیوود در سال های اخیر

    برنده جایزه بهترین جلوه های ویژه در جشنواره 2018 Filmfare

    همراه ما باشید ...

فرابازدید

جدیدترین پست ها

نويسندگان

آخرین نظرات شما

RSS فراپرده در آپارات فراپرده در تلگرام فراپرده در سروش

هدایت به بالای صفحه